//
کدخبر: ۱۹۸۹۹۰ //

معاون وزیر کار: سازمان برنامه و بودجه نسبت به بانک‌ها خلف وعده کرده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان برنامه و بودجه به وعده پرداخت 500 میلیارد تومان به 8 بانک را عملی نکرده است.

معاون وزیر کار: سازمان برنامه و بودجه نسبت به بانک‌ها خلف وعده کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی منصوری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان با بیان اینکه امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی نباید مردم را مأیوس کنیم، اظهارداشت: باید از ظرفیت و پتانسیل داخلی کشور استفاده کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کشور هنوز مانند دوران رضاخان به فروش نفت وابسته است، گفت: کشور فنلاند روند وابستگی به نفت را طی کرد اما پس از مدتی به حالت نظام یافته به مناطق تفویض اختیار داد و بخش‌های از حکومتی فدرالیزه شد و در نتیجه سازمان‌های مردم‌نهاد آن قوی‌تر شدند.

وی گفت: هنوز نوآوزی رخ نداده و چون تمرکز بر فروش نفت داریم، پول نفت را به شکل قانونی در دهه 40 به بانک‌ها واریز کردند و به شکل وام تخصیص دادند که با این روند کشور به ترقی نخواهد رسید و باید به سراغ ظرفیت‌های داخلی رفت.

منصوری تصریح کرد: دولت نباید فقط فضای کشور را مهیا و کاری به بخش خصوصی نداشته باشد بلکه باید نظر بدهد و فضای اقتصادی کشور را مهیا کند.

وی تصریح کرد: جذب گردشگر توسط جذابیت گردشگری ایجاد می‌شود و برای جذابیت گردشگری گاهی وام نمی‌خواهد، اما در گام نخست وام بلاعوض باید پرداخت شود یعنی یک طرف کار باید دولت باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از معوق ماندن مجوزهای گردشگری، گفت: شرکت گردشگری برای جذب گردشگر ایجاد کنید تا خانه‌های تاریخی احیا شوند و در زمینه استاندارد سازی خانه‌ها کلاس‌های آموزشی برگزار شود.

وی گفت: گلپایگان جاذبه گردشگری گلپایگان قدیمی دارد، بنابراین برای جاذبه گردشگری جشنواره‌های محلی برگزار شود تا بوم کلبه‌ها توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

منصوری با بیان اینکه با وزیر جهاد کشاورزی در زمینه فعالیت 10 رشته توافق شده است که یکی از آنها گیاهان دارویی است، تأکید کرد: برنامه بلند مدت را به شهرستان گلپایگان نه به سبک سنتی بلکه بر اساس 10 سال آینده شهرستان پیشنهاد می‌کنم تا در آمد سرانه، میزان اشتغال و زیر ساخت‌ها توسعه یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه الگوی توسعه اقتصاد و اشتغال شهرستان گلپایگان با محوریت فرماندار باشد تا نیازهای شهرستان سنجیده و بر اساس آن سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه تطابق آموزش فنی و حرفه‌ای با نیاز منطقه‌ای بسیار پایین است، بنابراین به صورت استانی بررسی شود، افزود: چتر عمومی برای همه رشته‌ها است، اما چتر خصوصی برای چند رشته است.

منصوری گفت: وظیفه دولت کمک فنی و اعتباری است که به معنای پرداخت یارانه سود تسهیلات نیست بلکه توسعه بازار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در 12 سال گذشته سالانه 5 هزار تن فرش صادر می‌شد که اکنون به 400 تن رسیدیم، افزود: اگر به دار قالی وام پرداخت شود فضای بازار را توسعه می‌دهیم و در نتیجه تعداد دارهای قالی زیاد می‌شود.

وی اذعان کرد: ضمانت روستایی مشکلات دارد و بانک‌ها به وعده پذیرش وصیغه‌های روستایی عمل نکردند و در بودجه سال 98 به صندوق ضمانت روستایی پیشنهاد شده است و برای اشتغال روستایی با نهادهای عمومی غیر دولتی توافق کردیم تا مداخله توسعه‌ای رخ دهد و سپس وام پرداخت شود.

منصوری با اشاره به اینکه پنل خورشیدی اشتغال ایجاد نمی‌کند و تنها معیشت را تأمین می‌کند، تصریح کرد: بانک‌ها پول‌هایی که پرداحت نشده را می‌گویند پرداخت شده که باید اصلاح شود، مردم نباید هفت ماه در نوبت دریافت بانک منتظر بمانند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دوره رکود بانک‌ها محافظه‌کاری می‌شود، از سال 92 تا 96 سهم اشتغال روستایی صفر بود، اما سال گذشته این میزان به 25 درصد اشتغال کشور رسیده یعنی وام‌های اشتغتل روستایی با وجود کم بودن اثر گذار بودند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه به وعده پرداخت 500 میلیارد تومان به 8 بانک را عملی نکرده است، اظهار کرد: شهرستان گلپایگان را در ایجاد اشتغال‌زایی در حد توان کمک می‌کنیم و احتمال افزایش اشتغال وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان