//
کدخبر: ۱۷۰۵۱۹ //

توکلی: راهکار رفع مشکلات اقتصادی اصلاح مدیریت و مبارزه با فساد است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور اصلاح مدیریت داخلی و مبارزه با فساد است و کرنش کردن به بیگانه تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی کند.

توکلی: راهکار رفع مشکلات اقتصادی اصلاح مدیریت و مبارزه با فساد است
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد توکلی سه شنبه شب در جمع مردم سبزوار افزود: تحریم دشمن اثرگذار است اما عمده مشکلات اقتصادی جاری، مشکلات درونی است و چاره آن مبارزه واقعی با فساد و تبعیض است.
وی با تاکید بر رعایت عقلانیت در تصمیمات مهم اظهار داشت: مسئولان باید با فساد، رفیق بازی و فامیل بازی مبارزه کنند.
وی گفت: قبل از تحریم های دوباره دشمن، با بد سلیقگی ها وضع ارزی کشور نابسامان شد و 18 میلیارد دلار و 62 تن طلا در قالب سکه از کشور بیرون رفت.
توکلی افزود: وقتی اطلاع داریم از 14 مرداد تحریم ها تکرار می شود و اولین تحریم تجارت است و خرید دلار بطور رسمی دشوار می شود، چرا دلارها از کشور خارج می گردد؟ 
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی ها، التهاب دلار فروکش کرد اما دوباره قیمت ارز 30 درصد افزایش یافته و با افزایش تورم قدرت خرید مردم به نصف کاهش یافته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه چهار دهه انقلاب ثابت کرد هر وقت برابر دشمن کوتاه آمدیم دشمن سخت گیرتر شد و به تعهدات خود عمل نکرد.
توکلی افزود: درموضوع برجام دولت کوتاه آمد و برجام به عنوان سندی که مصوبه سازمان ملل و سند بین المللی رسمی است امضا شد اما اروپا به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرد.
وی ادامه داد: اروپائیان مکلف بودند منفعت های حاصل از برجام را نگیرند و در فناوری پیشرفته با جمهوری اسلامی مراوده تجاری داشته باشند اما به این تعهدات عمل نکردند.
وی با اشاره به بررسی اف.ای.تی.اف گفت: پذیریش آن تاثیری در وضعیت کشور ندارد و حتی با قبول آن دشمن جلوتر می آید و وضع مردم بدتر می شود.
توکلی افزود: در شرایطی که اف.ای.تی.اف را بررسی می کنیم بیانیه دادند که ایران قانون پولشوبی و موارد استثنا را که برای آزادی کشور می جنگند کنار بگذارد تا وارد لیست سیاه نشود اما ما عقب نشینی نکردیم و مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصمیم گیری عجله نکرد وآن را تمدید کردند. 
وی با اشاره به بیانیه سه وزیر خارجه اروپا گفت: در قبال امتیاز به ایران شرکتی در فرانسه ایجاد کردند که به ایران اجازه فروش نفت داده شود و پول حاصل از آن به این شرکت منتقل گردد و از این طریق ایران بتواند دارو و تجهیزات پزشکی خریداری نماید در حالی که این کالاها بر مبنای قوانین بین المللی نباید تحریم شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۵۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان