//
کدخبر: ۱۹۸۰۸۱ //
اعطای تسهیلات به ناشران، نویسندگان و فروشندگان کتاب؛

اهدای وام ۱۵ تا ۹۵ میلیون تومانی!

​نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب از اهدای وام ۱۵ تا ۹۵ میلیون تومانی به اهالی قلم خبر داد.

اهدای وام ۱۵ تا ۹۵ میلیون تومانی!
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسینی‌پور مدیر عامل موسسه خانه کتاب گفت: اهل قلم و پدیدآورندگان کتاب با مشکلات مالی بسیاری  در زندگی شخصی‌شان مواجه هستند. خیلی از ناشران ما برای چاپ اثر، درصدی از هزینه تولید کتاب را از مؤلف می‌گیرند. برخی برای تولید اثر نیز مشکلات زیادی دارند. از سال گذشته رایزنی‌هایی را با بانک صادرات شروع کردیم و نهایتاً منجر به توافق‌نامه‌ای بین خانه کتاب و بانک صادرات شد تا یک‌سری تسهیلات در اختیار اهل قلم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات از ابتدای هفته آغاز شده است، بیان کرد: کارگروه وام در خانه کتاب تشکیل خواهد شد تا اهالی قلم را برای دریافت وام معرفی کند. رقم این تسهیلات حداقل ۱۵ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است که استثنائاً در برخی موارد ۹۵ میلیون تومان هم اهدای تسهیلات خواهیم داشت.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب درباره پرداخت تسهیلات به کتاب‌فروشان نیز گفت: دوستان ما در کارگروه وام فعال هستند و قصد دارند این تسهیلات را به کتاب‌فروشان نیز بدهند، برای این کار، منتظر تخصیص اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

حسینی‌پور با اشاره به سطح‌بندی شدن اهالی قلم توضیح داد: امسال در نمایشگاه کتاب برای اولین بار آیین‌نامه قبلی اهل قلم را کنار گذاشتیم و آیین‌نامه جدید با سطح‌بندی اهالی قلم تنظیم کردیم. ما اعتقاد داریم اهالی قلم باید سطح‌بندی شوند، و پنج سطح را برای این منظور در نظر گرفتیم، که بن کتاب هم با در نظر گرفتن این سطح‌بندی توزیع شد.

وی در ادامه افزود: نویسنده‌ای که برگزیده کتاب سال شده است یا کتابش در جوایز و جشنواره‌ها مورد توجه قرار گرفته است، با نویسندگان نوقلم و افراد دیگری که با کتاب‌سازی وارد گروه اهالی قلم و کتاب شده‌اند، تفاوت دارد و اختصاص تسهیلات و وام نیز با همین نگاه پیش می‌رویم.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب ضمن بیان اینکه هر کسی که کتابی می‌نویسد، اهل قلم نیست، اظهار کرد: افرادی اهل قلم محسوب می‌شوند که تأثیرات اثر تولید شده‌ آنها را در جامعه می‌بینیم. درباره کتاب آن‌ها بحث می‌شود، نشست و نقد برای آن‌ها برگزار می‌شود و از راه نوشتن کسب درآمد می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۰۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان