//
کدخبر: ۱۹۷۹۹۹ //

معتادان متجاهر کردستان تحت درمان قرار می‌گیرند؛ اعتیاد خانواده‌ها را هدف قرار داده است

معاون استاندار کردستان با اشاره به بلای اعتیاد به مواد مخدر گفت: اعتیاد خانواده‌ها و جوانان استان را هدف قرار داده است.

معتادان متجاهر کردستان تحت درمان قرار می‌گیرند؛ اعتیاد خانواده‌ها را هدف قرار داده است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین خوش‌اقبال در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد, ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر و سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: گذشتگان ما و مردم خوب و با فرهنگ استان کردستان تلاش کردند استان پاکی را تحویل جامعه دهند.

معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: صیانت از میراث ماندگار پیشینیان وظیفه‌ای است که بر دوش یکایک ما نهاده شده است.

خوش اقبال با ذکر اینکه این تلاش با وجود داشته ها و امکانات کم بود، گفت: امروزه نگران هستیم چراکه با وجود امکانات، فرهنگ خوب، مدیران و مردمان نیک و رشد دانشگاه ها این امانت به خوبی صیانت نشود.

وی تأکید کرد: ما نگران کردستانیم، چرا که اعتیاد خانواده‌ها و مردمان این استان را هدف قرار داده است.

خوش‌اقبال در پایان یادآور شد: باید تلاش کرد استان کردستان را به سان گذشته، به استانی پاک و نیک برای کشور تبدیل کنیم.

معتادان متجاهر کردستان درمان می‌شوند

همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: هم اکنون معتادان متجاهر کارتون خواب تحت پروسه درمانی طولانی مدت شش ماه تا یکسال قرار می گیرند.

رحمان حریری عصر امروز در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه 1500 برنامه مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان کردستان برگزار شده است، اظهار داشت: شورای مبارزه با مواد مخدر متشکل از 24 نهاد و طبق مصوب سال 67 وظیفه سیاستگذاری، نظارت و مدیریت فعالیت های برنامه های لازم را از طریق کمیته های تخصصی عهده دار است.

وی با بیان اینکه ریاست شورای مبارزه با مواد مخدر با استاندار کردستان است، افزود: در راستای توفیق طرح های مبارزه با مواد مخدر تلاش شد تا از ظرفیت بسیج، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و تمام اقشار مردم بهره گرفته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با ذکر اینکه مبارزه با مواد مخدر بدون همت جمعی میسر نیست، گفت: ما معتقدیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر مقوله درمان 10 درصد در ایده آل ترین حالت، مبارزه 20 درصد و پیشگیری 70 درصد تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه لزوم تحقق اهداف بر پایه فرهنگ سازی میسر می شود، تصریح کرد: از طریق نهادهای حوزه فرهنگ، تلاش شد تا فرهنگ سازی و پیشگیری در جامعه لحاظ می شود.

حریری با اعلام اینکه طی یکسال گذشته 15 درصد جمعیت استان تحت پوشش طرح های پیشگیرانه قرار گرفتند، ادامه داد: طرح های نماد، جشنواره نوجوان سالم و طرح های پیشگیری از مهد تا دانشگاه از جمله طرح های موفق اجرا شده در استان کردستان است که بیانگر اهمیت مقوله پیشگیری بر درمان است.

وی با اذعان به اینکه در کمیته درمان نظارت بر کمپ ها و کلینیک ها مطرح است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی یکسال اخیر بیش از 11 هزار نفر از خدمات این کمیته بهره مند شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اعلام اینکه در حوزه درمان معتادان متجاهر حائز اهمیت است، اعلام کرد: هم اکنون در استان کردستان معتادین متجاهر کارتون خواب تحت پروسه درمان طولانی مدت شش ماه تا یکسال قرار می گیرند.

وی با تأکید بر اینکه معتادان بیمارانی هستند که باید درمان شوند، ادامه داد: معتادین  جسمی و مبتلایان به ایدز و هپاتیت در استان ساماندهی شده اند تا از ایجاد و خلق تصویر معتادین رهاشده در کوی و برزن پیشگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه بازرسی های زیادی در حوزه مقابله صورت گرفته است، افزود: طی سه ماهه نخست سال حدود 267 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر، کشف بیش از نیم تن مواد مخدر، طرح برخورد با مافیای مواد مخدر جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری بالغ بر یکهزار نفر صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در کمیته قضایی شورای مبارزه با مواد مخدر تلاش بر برخورد ریشه ای با مافیان مواد مخدر است، تصریح کرد: در این کمیته شناسایی اموال این افراد در حال پیگیرد است تا از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کرد.

حریری کردستان را مهد تمدن، موسیقی و فرهنگ دانست و گفت: با توجه به اینکه بالاترین عرصه نجات جان انسان هاست، باید از ظرفیت های موجود در استان در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر استفاده کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان