//
کدخبر: ۱۵۷۰۷۵ //
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام

۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی ایلام مراجعه کردند

14 مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت بهزیستی در ایلام فعالیت دارد و طی 9 ماهه امسال در مجموع دوهزار و 500 نفر برای بهبود و ترک اعتیاد به مواد مخدر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

2 هزار و 500 نفر به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی ایلام مراجعه کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

فرمان عزیزنیا معاون پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهار کرد: درمان مراجعان در این مراکز به صورت غیر دارویی و زیر نظر پزشک انجام و حداقل مدت درمان 30 روز خواهد بود.

وی به حمایت بهزیستی برای ترک اعتیاد مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند اشاره کرد و افزود: امسال به 103 نفر یاری برگ دو میلیون ریالی و به 68 نفر (معتادان با رفتار پرخطر) کمک هزینه درمان چهار میلیون و 500 هزار ریالی پرداخت شده است.

معاون بهزیستی ایلام به برنامه اشتغال و توانمندسازی بهزیستی برای بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده‌های آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان دارای شرایط و فراهم کردن کسب و کار در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

عزیزنیا به پرداخت تسهیلات اشتغال به بهبودیافتگان از اعتیاد در این استان ایلام اشاره کرد و  گفت: یکی از اولویت‌های این حوزه در دفتر اعتیاد در کنار پیشگیری اولیه مساله اشتغال و بازتوانی معتادان پس از طی دوره درمانی است.

وی افزود: اشتغال ارتباط مثبت و نزدیکی با موفقیت در درمان دارد و چنانچه در فرایند درمان بیماران به اشتغال توجه نشود به طور معمول درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی ایلام گفت: به همین منظور و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته طی 9 ماهه امسال پرونده اشتغال 172بهبود یافته تشکیل و این افراد آموزش آماده‌سازی شغلی را کسب کرده‌اند.

عزیزنیا ادامه داد: از این شمار تاکنون 92 نفر برای دریافت وام به بانک معرفی و تسهیلاتی بین 150 تا 200 میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

او افزود: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان آموزش مهارت‌های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار داشته که در این زمینه این افراد مهارت‌های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می‌کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۰۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان