//
کدخبر: ۱۹۷۵۵۴ //

آیین وداع با ۱۱ شهید دفاع مقدس در اصفهان برگزار شد

آیین وداع با ۱۱ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شامگاه روز جمعه در رو به روی مدرسه امام جعفر صادق (ع) در چهارباغ عباسی اصفهان برگزار شد.

آیین وداع با ۱۱ شهید دفاع مقدس در اصفهان برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

این آیین همزمان با فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) و با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و مسوولان برگزار شد. هشت نفر از این شهدا شناسایی شده و سه شهید گمنام هستند که از این شهدای شناسایی شده یک نفر از سپاه، یک نفر از ارتش و ۶ نفر دیگر بسیجی هستند.

یک کارشناس مذهبی در آیین وداع این شهدا گفت: برگزاری این آیین در چهارباغ که گذر فرهنگی و مذهبی اصفهان است اقدامی شایسته و در جهت نکوداشت هرچه بهتر و بیشتر شهیدان است.

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی افزود: همه شهیدان دفاع مقدس در وصیتنامه های خود به سه اصل مشترک اشاره و تاکید کرده اند که عاشورایی بودن یکی از آنهاست.

وی، یکی دیگر از اصول مشترک میان شهد را تاکید آنها بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه برشمرد و اظهار داشت: این روزها برخی برای مصالح سیاست بازی ما را با مغالطه هایی در این زمینه درگیر می کنند و می گویند حجاب اولویت نیست.

بی آزار تهرانی با اشاره به اینکه عده ای می گویند که حجاب را رها کنید، تصریح کرد: هرچیزی جای خود دارد و این شهیدان جان خود را فدا کردند تا آرمان های آنها تحقق یابد و این ضوابط رعایت شود.

وی با بیان اینکه عده ای عکس این شهیدان را بالای سر دارند اما بر خلاف سلوک آنها گام بر می دارند، ادامه داد: امروز همه نقشه دشمن، هجمه هایی بر خلاف بنیان خانواده است و مشکل ما فقط چهار تار مو نیست بلکه می خواهیم که حکم الهی زیر پا گذاشته نشود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مبادا روزی برسد که اصل امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ شود، گفت: عده ای می گویند که نماز جمعه در چنین مکان هایی برگزار نشود در حالی که این بچه های مذهبی هستند که باید به میان مردم بیایند و کارهای فرهنگی انجام دهند.

وی، اصل سوم مشترک میان شهدا را دفاع از حریم ولایت فقیه ذکر و تاکید کرد: امروز شهدا برای ما پیام های بسیاری دارند و ما باید اصول آنها را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.

صبح روز پنجشنبه ۱۵۰ شهید از مقابل دانشگاه تهران به سمت ستاد معراج تشییع شدند که ۱۱ تن از آنان در اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

مراسم تشییع پیکر این شهدا صبح روز شنبه هشتم تیر از چهار راه آبشار به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

پیکر مطهر ۲ شهید به نام‌های شهید سید رضا حجازی و شهید رضا مشتاق کاویانی، در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود و پیکر ۶ شهید دیگر برای تشییع و خاک‌سپاری به شهرها و شهرستان‌های شاهین‌شهر، اردستان، مبارکه و نجف‌آباد انتقال می یابند، سه نفر از این شهدا، از شهدای گمنام هستند که پیکر مطهر آن‌ها در پادگان شهید خرازی اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

استان اصفهان در دفاع مقدس علاوه بر ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یکهزار مفقودالاثر، ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۵۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان