//
کدخبر: ۱۹۶۲۷۱ //
محمدحسین صادقی : خودروشخصی حریم خصوصی نیست

همراه با دادستان کرمانشاه، از برخورد با دلالان املاک تا صدور قرار برای باند اخذ رشوه در شهرداری

نشست مطبوعاتی دکتر محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

همراه با دادستان کرمانشاه، از برخورد با دلالان املاک تا صدور قرار برای باند اخذ رشوه در شهرداری
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه درابتدای این جلسه با تبریک هفته قوه قضاییه به همه تلاشگران این عرصه گفت: قوه قضاییه سند تحول قضایی در حوزه های مختلف به صورت جهادی و بدون وقفه را در دستور کار خود دارد و محورهایی که رییس قوه قضاییه بر آن تاکید دارد را بدین شرح اعلام کرد:

۱-تعیین تکلیف پرونده های معوق و رسیدگی به آنها در بازه زمانی متعارف (پرونده هایی که یکسال از تاریخ ثبت آنها گذشته و تاکنون منجر به اخذ تصمیم نهایی نشده است ) وی تعداد پرونده های تعیین تکلیف شده در سال ۹۷در دستگاه قضا را ۳۵۰هزار فقره عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه ۴۵۰هزار ساعت مجازات جایگزین حبس، تعیین شده که در کل کشور بی نظیر است.

۲-سامانه ارزشیابی آرا؛  ارزیابی آرایی که در محاکم قضایی صادر شده ودر مرحله تجدید نظرمورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد ودر نهایت به مرجع صادر کننده رای ارجاء می شود.

۳-رسیدگی به پرونده های قتل عمد در کرمانشاه؛ ازشهریور ماه ۹۳ تاکنون ۱۱۴ فقره مصالحه صورت گرفته است.

۴-تعیین تکلیف کسانی که به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند و تمکن مالی برای پرداخت مهریه را ندارند؛

 دادستان کرمانشاه تعداد افراد زندانی مهریه را در کل کشور ۱۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود :از این تعداد ۵۸ نفر در کرمانشاه هستند.

۵-بازدید سرزده از واحدهای قضایی برای کنترل و نظارت بر مدیران قضایی و متولی ارائه خدمت به مردم؛

مدعی العموم کرمانشاه در ادامه پرونده هایی  را که از ابتدای سال تاکنون مطرح شده و اطلاع رسانی آنها، به مردم ضرورت دارد را اینگونه اعلام کرد:

۱-برخورد با شرکت یونیک فاینانس در استان کرمانشاه و اعلام کیفر خواست ۱۲نفر از اعضای این باند به جرم اخلال در نظام اقتصادی و رسیدگی به پرونده آنها در دادگاه کیفری ۲.

۲-باند اخذ رشوه در شهرداری یکی از شهرستانهای استان کرمانشاه و صدور قرار و منع شهردار از پذیرش سمت های مدیریتی تا زمان تعیین تکلیف.

۳-رسیدگی به پرونده شرکت آرکا خودرو که بدون اخذ مجوز مبادرت به فروش خودرو کرده و در حال حاضر ۴۰۰نفر شاکی دارد که به دلیل اخلال در نظام اقتصادی حکم محکومیت بدوی و پرداخت کمتر از ۵میلیارد تومان در حق شکات برای متصدی این شرکت صادر گردیده است.

۴-قتل در شهرک پردیس؛متهمین پرونده شناسایی شدند و تحقیقات فوری و فوق العاده در این مورد انجام خواهد شد.

۵-قتل در آرامستان؛این پرونده در مرحله محاکمه است و رسیدگی و صدور حکم با الویت پیگیری خواهد شد.

۶-صدور حکم قطعی دختر بچه غرق شده در رودخانه چم بشیر؛ در این پرونده شهرداری و آب منطقه ای کرمانشاه هر کدام محکوم به پرداخت یک سوم دیه شدند.

۷-نصب دستگاه کارتخوان و پایانه فروشگاهی توسط پزشکان و کلیه حرف پزشکی به منظور نظارت بر پرداخت مالیات و تسهیل ارائه خدمات؛

 در صورت عدم توجه، سازمان نظام پزشکی نظارت خواهد داشت و اگر لازم باشد دادسرا هم ورود خواهد کرد.

۸- الزام بانک ها برای پرداخت وام ازدواج؛

به منظور حمایت از ازدواج جوانان به زوج هایی که از تاریخ ۹۶/۱/۱ ازدواج کرده اند تسهیلات با یک ضامن معتبر پرداخت شود و افرادی که نسبت به عملکرد بانک ها معترضند لیستی از همه بانک ها با یک بازرس مشخص شده است که در صورت شکایت میتوانند به آنها مراجعه نمایند.

۹-برخورد با واسطه گران ارز در خارج از صرافی ها؛

جلوگیری و ممانعت از تجمع این افراد در خیابان گمرک کرمانشاه

۱۰-جلوگیری از فعالیت صنفی اماکن کافی شاپ و قهوه خانه بدون مجوز  و تعیین ساعت کار مشخص در این اماکن

۱۱-اخذ مطالبات چغندر کاران با شرکت قند بیستون که به تعویق افتاده بود و واریز باقیمانده مطالبات  تا تاریخ سوم تیرماه ۹۸.

۱۲- رسیدگی به پرونده گلیم و گبه و پرداخت ۸۰۰میلیارد تومان در سه مرحله به مالباختگان؛

تعداد۹۱۰۰نفر تسویه کامل انجام شده و ۲۵۷۶نفر باقیمانده که میزان طلب آنها از آنچه تاکنون پرداخت شده کمتر است.

مدعی العموم کرمانشاه در ادامه جلسه خاطر نشان کرد: خرید و فروش کارت سوخت ممنوع است و  با افرادی که مبادرت به این کار کنند برخورد و کارت سوخت آنها غیر فعال خواهد شد.

دکتر صادقی در ادامه تصریح کرد: در خصوص اجاره بهای مسکن در فصل جابجایی و دغدغه هایی که مردم دارند چند جلسه برگزار شده و تدابیری اتخاذ میشود.

وی افراد واسطه گر و دلال را پیشرو در این اقدام دانست و از دارندگان مجوز املاک خواست از فعالیت این افراد جلوگیری کنند و تاکید کرد؛افرادی که شرایط را نادیده بگیرند از ادامه فعالیت صنفی آنها جلوگیری می شود.

دادستان کرمانشاه افزود: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها ممنوع است و ازآن جلوگیری می کنیم و  ساخت و سازهای از قبل انجام شده در حریم رودخانه ها که ناشی از عدم نظارت بود در الویت دستور قرار می گیرد.

مدعی العموم کرمانشاه همچنین کشف حجاب را جرم اعلام کرد و گفت:خودرو شخصی حریم خصوصی نیست وپلیس با کسانی که در خودرو کشف حجاب می کنند برخورد وسیله نقلیه آنها را توقیف و مراتب را به دادسرا اعلام می نماید.

سگ گردانی با فرهنگ عمومی جامعه سنخیت ندارد

دادستان کرمانشاه گفت: برای ضایع نشدن حقوق دیگران پلیس وظیفه دارد اینگونه موارد را تذکر دهد.

برخورد با افرادی که عناوین دولتی را غصب میکنند

دکتر صادقی بیان داشت: با افرادی که خود را مامور دولت ویا صاحب نفوذ معرفی میکنند برخورد میشود و مردم در صورت برخورد با این افراد با شماره ۱۵۸۰ تماس بگیرند و این افراد را معرفی کنند.

وی در ادامه به مدیران تاکید کرد هر گونه بزه و جرم را در دستگاههای دولتی اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن انتخابات هرگونه تبلیغات زود هنگام و استفاده از امکانات دولتی را هشدار داد و گفت: بهره برداری غیر متعارف از مراسم ترحیم برای کسانیکه قصد حضور در انتخابات را دارند زیبنده نیست.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان