//
کدخبر: ۱۹۱۹۵۷ //
دادستان کرمانشاه:

جمع آوری۱۶۰۰ قوطی "شیرخشک تقلبی" از سطح داروخانه های روانسر

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از جمع آوری هزار و 600 قوطی شیر خشک تقلبی از سطح داروخانه های شهر روانسر خبرداد.

جمع آوری1600 قوطی "شیرخشک تقلبی" از سطح داروخانه های روانسر
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: در چند روز اخیر تعدادی از شهروندان روانسری با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان نسبت به عرضه شیر خشک تقلبی در سطح داروخانه های روانسر طرح شکایت کردند.

وی از ورود فوری ضابطین دستگاه قضایی به این پرونده خبرداد و تصریح کرد: بن بر اظهارات شاکیان پرونده این افراد پس از خرید شیر خشک از داروخانه های سطح شهر متوجه شده اند شیرخشک هایی که با عنوان چند برند معتبر به آنان فروخته شده تقلبی بوده و احتمالاً حاوی آرد گندم است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تاکید کرد: پس از وصول این گزارشات، دستگاه قضایی شهرستان بلافاصله به منظور بررسی ابعاد، شناسایی و تعقیب مرتکبین وارد عمل شد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده قضایی در این رابطه، ضابطین دستگاه قضایی و شبکه بهداشت شهرستان تمامی شیر خشک های مشکوک را که بالغ بر هزار و ۶۰۰ قوطی بوده از سطح داروخانه ها جمع آوری کردند و جهت آزمایش و بررسی‌های کارشناسی در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

صادقی تاکید کرد: براساس تحقیقات گسترده ای که ضابطین دستگاه قضایی در خصوص این پرونده داشتند و نیز گردآوری مستندات و اظهار نظر متولیان داروخانه ها، اشخاصی فعلاً با هویت نامعلوم به صورت منسجم و سازمان یافته در سطح این داروخانه ها با توسل به ترفند و حیله و فریب کارکنان داروخانه ها در پوشش خریدار در فرصت مناسب مبادرت به جایگزین کردن شیر خشک های تقلبی با محصولات اصلی کرده اند.

 وی با بیان اینکه این افراد فعالیت خود را علاوه بر شهرستان روانسر در سایر شهرستان های استان نیز گسترش داده‌اند، یادآورشد: باتوجه به حساسیت موضوع و از آنجایی که نوزادان و اطفال شیرخوار در معرض مستقیم تهدیدات و خطرات جسمی ناشی از مصرف این قبیل فرآورده‌های خوراکی تقلبی و غیر قابل مصرف قرار دارند و  حوزه اقدامات مرتکبین تمامی استان کرمانشاه را در بر گرفته، لذا دستورات لازم به معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با همکاری سایر مراجع ذیربط تا تکمیل تحقیقات مقدماتی و شناسایی مرتکبین بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان