//
کدخبر: ۱۹۵۷۸۳ //
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

آفت علم تکبر است / ترجمه قرآن به زبان اندونزیایی و سوئدی در مرحله پایانی است

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به همت اداره اوقاف نواحی یک و ۲شهرستان کرمانشاه صبح امروز (۳۰خرداد)ویژه خواهران و برادران برگزار شد.

آفت علم تکبر است / ترجمه قرآن به زبان اندونزیایی و سوئدی در مرحله پایانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

در این دوره از مسابقات ۱۵۷ شرکت کننده خانم و آقا در ۲شیفت صبح و بعدازظهر به صورت همزمان در دوسالن کانون پرورش فکری در رشته های حفظ ۵جز، حفظ جز ۱۰و۲۰و کل قرآن ( ویژه برادران) و در سالن جهاد دانشگاهی امروز صبح در رشته های قرائت، ترتیل، وحفظ ۵جز و بعدازظهردر رشته های جز ۱۰و ۲۰، قرائت و کل قرآن (ویژه خواهران) به رقابت می پردازند.

همچنین در این دوره از مسابقات ۵ داور در رشته برادران و ۴داور در رشته خواهران به داوری می پردازند و مراسم افتتاحیه و اختتامیه امروز همزمان صبح و بعداظهر برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم گفت: در سال ۹۵بلافاصله بعد از تودیع معارفه اولین جلسه برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم بود و شروع کار من با قرآن آغاز شد و امروز هم که آخرین روز حضور من است با قرآن پایان می یابد

تواما حیات دنیوی انسان برای امتحان و آزمایش است و مسئولیت هایی که به انسان داده می شود امتحان الهی است.

حجت الاسلام عباسیان افزود:در سال گذشته در حوزه قرآنی کارهای خوبی انجام شددرحوزه  طرح تربیت حافظان تعداد این افراد را به ۲۴هزار نفر رساندیم و بیش از ۵۰۰کلاس در سطح استان برگزار شد و ۳۰۰مربی در استان آموزش دیدند.

مدیر کل اوقاف تصریح کرد: در حوزه مسابقات قرآن که با بهترین کیفیت اجرا شد و در چاپ و نشر قرآن کریم در سال ۹۶ تعداد۸۰ هزار جلد قرآن کریم در استان به چاپ رسیده و در سطح مساجد استان و شهرستان ها و حتی کشورهای اروپایی توزیع شد.

این مسئول اظهار کرد: در حوزه ترجمه به زبانهای سوئدی و اندونزیایی ۲ ترجمه را انجام دادیم که در مرحله پایانی کار است.

عباسیان گفت:در بحث حمایت از فعالیت های قرآنی اثر گذار در استان کرمانشاه به همه کمک کردیم و یکی از این سازمانها آموزش و پرورش بودکه ۴هزارحافظ جز ۳۰را در آموزش و پرورش داشتیم و یک کار اثر گذار بود. وی

یکی از آسیب های عدم حضور کمرنگ کرمانشاهیان در مسابقات کشوری و بین المللی  را وجود جلسات تخصصی و استفاده از اساتید بزرگ دانست و افزود: یکی از آفات علم تکبر است و در علم باید تواضع باشد و یکی از خواسته های من این بود که اجرا نشد انشالله اساتیدی را از تهران در کرمانشاه حداقل دو هفته یکبار حضور پیدا کنند و نگاهمان را فرا استانی کنیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۷۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان