//
کدخبر: ۱۹۳۵۴۲ //

تخلفاتی که بیشترین نقش را در تصادفات دارند مشمول نمره منفی می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی تخلفاتی که بیشترین نقش را در تصادفات یا بی‌نظمی‌های ترافیکی دارند، مشمول نمره منفی می‌شوند.

تخلفاتی که بیشترین نقش را در تصادفات دارند مشمول نمره منفی می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اصغر شیر محمدی اظهار داشت: اگر راننده‌ای برای بار اول 30 نمره منفی بگیرد به مدت سه ماه از رانندگی محروم و گواهینامه‌اش ضبط می‌شود و دیگر حق رانندگی ندارد و این دسته از رانندگان بعد از پایان سه ماه می‌توانند با پرداخت 60 هزار تومان به خزانه دولت مجدداً فرصت ورود به عرصه رانندگی را داشته باشند.

وی افزود: اگر راننده بعد از بازگشت به عرصه رانندگی دوباره نمره منفی بگیرد و آمار نمره منفی‌اش به 25 برسد مجدداً گواهینامه‌اش به مدت 6 ماه ضبط و بعد از سپری کردن 6 ماه با پرداخت جریمه 90 هزار تومانی می‌تواند رانندگی کند.

سرهنگ شیر محمد تصریح کرد: اگر راننده برای مرحله سوم تخلف کند و نمره منفی‌اش به 20 برسد گواهینامه‌اش ابطال  و تا یکسال حتی حق شرکت برای گرفتن گواهینامه را نیز ندارد و چنین فردی بعد از گذشت یک‌سال ضمن واریز 150 هزار تومان جریمه نقدی به خزانه عمومی می‌تواند در فرآیند ثبت‌نام و دریافت گواهینامه شرکت و در صورت قبولی در آزمون مربوطه، گواهینامه دریافت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان