//
کدخبر: ۱۹۳۰۲۲ //

امام جمعه قم: برخی در داخل نسخه پیچیده و به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهند

امام جمعه قم گفت: برخی در داخل نسخه می‌پیچند و می‌گویند ملت ایران تحمل مشکلات را ندارند و با این اقدام تلاش می‌کنند به دشمن چراغ سبز نشان دهند ولی این تجربه را داریم هرگاه عقب‌نشینی کرده و کوتاه بیاییم دشمن پیش‌روی می‌کند.

امام جمعه قم: برخی در داخل نسخه پیچیده و به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که درمصلی قدس برگزار شد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: باید در برابر ظالم ایستادگی کرد و فریاد کشید و حامی محرومان جامعه باشیم.

وی افزود: ماه رمضان با همه خیرات و برکاتی که داشت به پایان رسید، امسال ماه رمضان خوبی داشتیم و بسیاری از مردم روزه‌داری کردند و به قرائت قرآن مشغول شدند و مناجات‌خوانی در بسیاری از شهرها انجام شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: سخنرانان در ماه رمضان به بصیرت‌افزایی پرداختند و سیل کمک‌های مردم به سوی نیازمندان رفت ولی نباید تلاوت قرآن و نماز اول وقت را تنها به یک ماه رمضان بسنده کرد بلکه همه شب و روزها باید برای ما رمضان باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: قرائت قرآن و نماز اول وقت و کمک به فقیران باید در طول کل سال مورد تاکید باشد و درس‌هایی که از ماه رمضان فرا گرفتیم در 11 ماه توجه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه روز قدس امسال نسبت به سال گذشته چشم‌گیرتر بود گفت: این مراسم یک ویژگی داشت و اینکه جامعه اسلامی امسال در برابر نقشه دشمن تحت عنوان معامله قرن قرار گرفتند و با حضور پرشور ملت ایران و 100 کشور در مراسم راهپیمایی قدس در برابر رژیم صهیونیستی فریاد زدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ادامه داد: حضور مردم در مراسم ارتحال چشم‌گیر بود و حضور مردم قم نیز نسبت به سال‌های گذشته پرشورتر بود و پس از 30 سال از ارتحال امام مردم نسبت به ایشان وفادار هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: 8 شوال فرقه وهابیت اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع کرد و قبور مبارک 4 امام معصوم با زمین یکسان شد، دشمن 96 سال پیش این اقدام را انجام داد و این تفکر امروز در دنیای جهان اسلام وجود دارد و تفکر داعش ادامه دهنده گروهی است که دست به تخریب قبور زد.

حسینی بوشهری بیان کرد: 20 خردادماه سالگرد شهادت آیت‌الله سعیدی عالمی مجاهد و انسانی بزرگ و شخصیتی است که دلداده امام بود، این عالم دینی شکنجه و زندان را متحمل شد تا آرمان‌های امام پیش برود و سرانجام این عزیز پس از تحمل شکنجه‌ها در زندان به درجه شهادت رسید و فرزندان این شهید گرانقدر راه ایشان را در همراهی انقلاب اسلامی ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه 30 سال از ارتحال امام خمینی(ره) گذشته ولی یاد وی همواره در خاطره ها است عنوان کرد: امام راحل الگوی رفتاری برای همه آزادی‌خواهان بود و به اولویت‌ها توجه داشت و نسبت به دشمن بی‌اعتنا بود ولی نسبت به ملت ایران توجه خاصی داشت.

امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) سخت خداباور بود که هدفش را بسیار قبول داشت و همچنین ملتش را باور داشت، امام راحل انسانی تکلیف‌گرا بود و ترس و شکی نداشت و هیچ گاه مغرور نمی‌شد و خستگی‌ناپذیر بود و سیاست را با معنویت در هم آمیخته بود در عین حال که به دشمن صلابت و اقتدارش را نشان می‌داد ولی نسبت به مظلومان عاطفه و مهر داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی امسال به یکی از ویژگی‌های امام اشاره ویژه کرد و آن استقامت بود، امام به معنای واقعی مقاومت داشت و این مقاومتی که رهبری به آن اشاره کرد دارای مبنا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ملت ایران 40 سال است که در برابر دشمن مقاومت کرده است و نخستین دلیل مقاومت این است که موضوعی طبیعی است، هنگامی که عده‌ای قدرت‌طلب قصد دارند استقلال را بگیرند باید مقاومت کرد و براساس نظر رهبری اگر مقاومت نکرده و عقب‌نشینی کنیم دشمن نقشه شوم خود را دنبال می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی در داخل نسخه می‌پیچند و می‌گویند ملت ایران تحمل مشکلات را ندارند و با این اقدام تلاش می‌کنند به دشمن چراغ سبز نشان دهند ولی این تجربه را داریم هرگاه عقب‌نشینی کرده و کوتاه بیاییم دشمن پیش‌روی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت هزینه دارد ولی سربلندی و عزت و آبرو باقی می‌ماند بیان کرد: امروز برخی از همسایگان ما نفت و مقاومت خود را دادند و جمله‌ای که به آنها تحویل دادند گاو شیرده است ولی جامعه‌ای که مقاومت کند استقلال و هویت خود را نگه می‌دارد.

امام جمعه قم گفت: مقاومت لازم و ممکن است چون ظرفیت کشورمان فوق‌العاده است و دشمن رو به افول است، اکثر جنایت‌ها در آمریکا انجام می‌شود و 41 میلیون آمریکایی و 13 میلیون کودک آمریکایی گرسنه هستند و چیزی برای نمایان کردن ندارند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: مسئولان باید همت کرده و به سخنان و توصیه‌های مقام معظم رهبری گوش فرادهند و در آن صورت شاهد موفقیت در سایه مقاومت در برابر دشمنان خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان