//
کدخبر: ۱۹۱۸۳۱ //

دانشکده پیراپزشکی در بندرماهشهر تاسیس و راه‌اندازی می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر گفت: با کمک خیرین کار اجرایی احداث ساختمان دانشکده آموزش عالی پیراپزشکی در شهرستان بندرماهشهر شروع شده است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دانشکده پیراپزشکی در بندرماهشهر تاسیس و راه‌اندازی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد شنبدی در جمع خبرنگاران درباره پروژه‌های عمرانی بیمارستان حاجیه نرگس بندرماهشهر، اظهار داشت: احداث سالن انتظارهمراه بیماران، NICU، CCU و احداث اتاق عمل جدید با کمک خیرین از طراحی‌های عمرانی که با کمک خیرین در بیمارستان حاجیه نرگس در حال انجام است.

وی درباره طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که در شهرستان بندرماهشهر در حال انجام است، عنوان کرد: بیش از 20 مرکز درمانی آماده اجرای طرح ملی بسیج ملی کنترل فشار خون است و بعد از عید سعید فطر طرح بسیج ملی کنترل فشار خون وارد فاز اجرایی و غربالگری بیماران می‌شود.

محمد شنبدی در ادامه با بیان اینکه 50 درصد مردم از بیماری فشار خون خود اطلاعی ندارند و از این تعداد فقط 40 درصد کار درمانی را پیگیری می‌کنند، افزود: بیماری فشار خون بیماری خاموش است که سبب بروز عوارض نارسایی کلیه، سکته مغزی، سکته قلبی و.. می شود و بیماران بعد از این عوامل متوجه بیماری فشار خون می شوند و خسارت جانی و مالی را برای شبکه درمان و بیماران ایجاد می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر درباره تاسیس دانشکده پیراپزشکی بیان داشت: با کمک خیرین کار اجرایی احداث ساختمان دانشکده آموزش عالی پیراپزشکی در شهرستان بندرماهشهر با کمک خیرین شروع شده است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: برای اولین بار در رشته‌های کارشناس پرستاری و کاردان فوریت های پزشکی در دفترچه کنکور امسال جذب دانشجو داریم و سایر رشته‌های پیراپزشکی مورد نیاز در آینده اضافه می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره شکایت بیماران از خدمات پرستاری بخش دیالیز بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: به صورت ماهانه از بخش دیالیز بیمارستان راه زینب بازدید می‌کنم و در اسرع وقت مشکلات بخش دیالیز را رفع رجوع می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دو پزشک متخصص داخلی در بخش دیالیز بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) فعال هستند و دکترها از وضعیت بالینی بیماران اطلاع دقیق دارند.

شنبدی در ادامه با بیان اینکه فرماندار و نماینده مردم در مجلس پیگیر ساخت بیمارستان بزرگ ماهشهر هستند، تصریح کرد: تاسیس بیمارستان 250 تختخوابی ماهشهر تصویب شده است و برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی واگذار و ساخت آن جزو اولویت‌های استان قرار داده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه امکان جدا شدن شبکه بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد، بیان کرد: ساختمان چهار واحدی پانسیون پزشکان؛ ساختمان جامعه سلامت شهری، تسریع در ساخت بیمارستان، راه‌اندازی بخش داخلی، اطفال و کلینیک ویژه، خرید یک دستگاه رادیو گرافی دیجیتال با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون تومان از پیگیری و کارهای در حال انجام در حوزه درمان بندر امام خمینی(ره) است.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر از بخش خصوصی که بخواهد کلینیک تخصصی، جراحی‌های محدود، سی تی اسکن، ام‌ آر ای را در بندر امام خمینی(ره) راه‌اندازی کنند، حمایت کامل انجام می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان