//
کدخبر: ۱۸۶۲۹۰ //

امام جمعه سنندج: ترویج امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی و همگانی است

امام جمعه سنندج ضمن اشاره به لزوم ترویج آموزه‌های دینی در جامعه به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی و همگانی است.

امام جمعه سنندج: ترویج امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی و همگانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سنندج که در مسجد جامع شهر سنندج اقامه شد، اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان یکی از ماههای با برکت است و همه ما باید به بهترین شکل ممکن طاعت و عبادت خداوند متعال را در این ماه عزیز انجام دهیم.

وی ضمن تأکید بر رعایت و ترویج امر به معروف به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد باید در این راستا تلاش کند و دیگران را به انجام کارهای خوب و دوری از منکرات تشویق و ترغیب کند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت روزه داری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: کسی که روزه می‌گیرد وجودش روشن و نورانی است و راه ورود شیطان به درون فرد روزه‌دار بسته می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ما با روزه داری می‌توانیم درد گرسنگی و تشنگی نیازمندان را احساس کنیم، یادآور شد: تلاش در راستای کمک به افراد نیازمند و مستمندان در جامعه در این ایام بسیار پر خیر و برکت باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان دین اسلام روزه ماه رمضان است، گفت: ماه رمضان از ماه‌های بزرگ و بابرکتی است که قرآن در آن بر پیامبر بلندمرتبه واجب شده است و باید با بجا آوردن فرایضی که در آن واجب شده زمینه سعادت دنیا و قیامت را فراهم سازیم.

ماموستا خدایی با اشاره به لزوم ترویج آموزه‌های دینی در جامعه، عنوان کرد: ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید بر اساس دستورات دین اسلام عمل کنیم، اما متأسفانه امروز شاهد هستیم که مسائل دینی مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی افرادی که روز می‌گوید یکی از الزامات اصلی در جامعه اسلامی و به همین دلیل باید این مهم در استان کردستان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان