//
کدخبر: ۱۷۲۵۶۸ //

حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران: سانتریفیوژها محدود شد اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابسامان باشد و نمی‌توانند گوشت بخورند و غذای خوب به فرزندانشان بدهند.

حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:
سانتریفیوژها محدود شد اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابسامان باشد و نمی‌توانند گوشت بخورند و غذای خوب به فرزندانشان بدهند. بیایید برای رضای خدا یک قیام همه‌جانبه داشته باشیم و از حال همسایگانمان خبر بگیریم.

در این ماه مبارک باید قدر دعا‌های رجب، نماز و روزه‌های این ماه را بدانیم و در نهر روان این ماه جسم و جان خود را از غبار شستشو دهیم.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: ماه رجب نهر بهشت است و کسانی که در روح خود غبار سراغ دارند در این نهر شستشو کنند و بدون شستشو در این نهر نمی‌توان وارد بهشت شد.
وی اظهار داشت: اعتقاد باید شفاف و اثرگذار و مؤمن باید مرآت صفت جمالیه خداوند باشد.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: زبان ما باید ایجاد امنیت بکند، دست ما باید پاک باشد، زبانی که دل آزار و آبرو بر است، زبانی که هنجارشکن است و زبانی که نظم خانواده و جامعه را به هم می‌ریزد؛ زبان شر است و پناه به خدا می‌بریم از زبان خودمان.

صدیقی گفت: زبان باید مسبب خیر و محبت و ایمان و گره گشایی باشد و حیف است که گفتار ما برای راه خدا نباشد ما باید زبان خود را به ذکر خدا عادت دهیم. مجالس تعلیم و تربیت و مجالسی که توصیف خداوند در آن مطرح شده، بهشت است و همچنین روز‌های اعتکاف که در پیش است از مجالس ذکر و عین بهشت است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امام زمان (عج) از شما یاری و کمک می‌خواهد در برابر هجمه‌های همه جانبه دشمن و امنیت فکری و عفت بانوان، باید جبهه‌ها را پر کنیم، امروز پشتوانه جنگ‌های نرم حوزه‌های علمیه هستند.

وی ادامه داد: والله سعادت دنیا و آخرت در این است که با خدا معامله کنیم و بهترین معامله انفاق و اطعام است. ایجاد کار است به خانه رساندن دختران و پسران مجرد است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ائمه جمعه پاکدل، کارآمد و همراه مردم فرآورده‌های حوزه های علمیه هستند شما مردم مکلف هستید از جانب خدا و مشرف هستید از جانب ائمه اطهار که فرزندان خودتان را وقف دینتان کنید که عزت دنیا و آخرت و شرف دنیا و آخرت در علم است.

صدیقی خاطر نشان کرد: اگر حوزه های علمیه کساد شود بدانید دین کساد می‌شود و دشمنان شما برای از بین بردن این معنویت، اعتقاد، اخلاق، عفت، حجاب، امانت و صداقت و همه ارزش‌ها برنامه و نقشه دارن؛ شبکه های اجتماعی، ماهواره ها و نفوذی ها در تمام عرصه های فرهنگی چون سینما، تئاترو رسانه ها و در بعضی از دانشگاه ها معلمان و اساتید در کنار اساتید معتکف و هیات‌های علمی متدین و همچنین در کرسی حقوق به احکام اسلام می تازند بیانات فمنیستی را تقویت می‌کنند با رفتارشان اسلام را بد جلوه می دهند همه اینها در گرو همتی است که شما هشت سال جنگ کردید حالا بیایید در جنگ فرهنگی و علمی علیه جهالت و معنویت علیه ظلمت حضور پیدا کنید و به تعبیر مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی خمس بچه هایتان را به امام زمان بدهید.

وی با طرح این سوال که برادران ما در آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای امام زمان چه کنند گفت: نیرو کم داریم، امام زمان ما غریب است، این از مهام اموری است که امروز جبهه فرهنگی از ما قربانی می‌گیرد؛ البته رویش ها به حدی است که ما را به آینده امیدوار می سازد این تقوای معرفتی اساسی و فکری تضمین کننده زندگی ما است در این جهت همه ما در این ایام فرصت کنیم که فردا دیر است .

صدیقی خطاب به والدین دانش اموزان تاکید کرد: در همان دوره راهنمایی و متوسطه بچه‌ها را به دامن امام زمان بیندازید و بگوید آقا جان من این را به شما دادم دلم می‌خواهد پرچمدار و فرمانده باشد و در برابر دشمنان شما ضرب شست نشان دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب به همه شبهات پاسخ داده شده است و این بیانیه به خوبی تصویر کاملی از نظام جمهوری اسلامی را نشان داده است و از جمله بخش‌های مهم آن، اظهار امید و علاقه رهبر انقلاب به جوانان است. انقلاب‌های بزرگی در طول تاریخ رخ داده است که می‌توان به انقلاب‌های فرانسه، شوروی و الجزایر اشاره کرد و باید دید که شعارهای آن انقلاب کنندگان چه بود و تا چه اندازه شعارهای آنها پابرجا ماند؟

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انقلاب ما با رهبری یک فقیه جامع الشرایط به پیروزی رسید، متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب خدایی است نه بشری و فطرت دل‌های پاک، اقتضا می‌کند که این انقلاب را حفظ کنند و پرچمدار آن باشند و تاکنون مسیر و شعارهای آن به خوبی ثابت و پابرجا مانده است.

صدیقی اظهار داشت: حقیقت امام (ره) و مقام معظم رهبری، حقیقت خود قرآن است و از آنجایی که اساس و پایه انقلابمان اسلام و انگیزه‌های الهی است، خداوند تاکنون این انقلاب را حفظ کرده و پایدار نگه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: جوانان بسیار زیادی عاشق مقام معظم رهبری هستند به گونه‌ای که بسیاری از جوانان در شهرهای مختلف در دیدار با ما می‌گویند که حاضرند جانشان را هم فدای ایشان کنند و حتی مادران شهید می‌گویند که ما فرزندان خود را در راه اسلام دادیم و حاضریم باز هم دیگر فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و باید با روش‌های جدیدی آن را بازخوانی کرده و ادامه دهیم، اظهار داشت: ما انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کردیم و حضور فیزیکی ما در جبهه مقاومت نشان دهنده آن است و قطعاً از این طریق انقلاب ما توسعه می‌یابد و به قله‌های پیشرفت می رسیم و در این بیانیه هم آمده است که به بیرون از مرزها هجوم ببرید و فرهنگ عزت و صداقت ایران اسلامی را به دیگر کشورها انتقال دهید.

صدیقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در این بیانیه به توجه جوانان به علم و پژوهش، خاطرنشان کرد: تضییع عمر برای جوانان خسارت است و نباید آنان برای نمره و مدرک درس بخوانند بلکه باید عالم و باتجربه شوند.

وی با اشاره به بازخوانی بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اظهار داشت: مسئله اول علم و دانش است. تضییع عمر برای جوانان خسارت است جوانهای ما نباید نمره ای و مدرکی درس بخوانند باید عالم شوند باید با تجربه شوند باید مهارت پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: هسته ای ما را «برجام» محدود کرد. سانتریفیوژها محدود شد اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد اینها وعده داده بودند که می خواهم هر دو اینها بگردد اما هر دوی آنها متاسفانه خسارت شد. اما علمش هست جوان های ما در این راه شهید دادند و این خون این صنعت را بیمه کرده. خط خون آدرس است؛ علمی که در راه آن خون ریخته شده  ادامه پیدا می کند علم است که دنیای غرب را برای استثمار و استعمار مجهز کرد. بیاید این درنده ها را خلع سلاح کنید سلاح علم را باید جوانان ما در دست بگیرند و این غارتگران را از مسندی که بر علم دارند (به پایین بکشید) و درندگی را از این‌ها بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان