//
کدخبر: ۱۶۳۱۵۷ //

مراسم تجلیل از علیرضا برازش برگزار شد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: قلم، کتاب و آثار مکتوب استاد برازش پشتیبان علمی و عملی جامعه ماست.

مراسم تجلیل از علیرضا برازش برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان که در آئین «تجلیل از ۴۰ سال تلاش متعهدانه و ارزشی علیرضا برازش، پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث سخن» می‌گفت، اظهار کرد: این مجلس، مجلس تکریم مقام علم و عالم است که سال‌ها برای دانایی، بینش، بصیرت و روشنگری قلم زده و تلاش کرده است.

 

وی ادامه داد: به این مجلس نگاه خاصی از جانب پروردگار می‌شود؛ به جهت این که این صاحب قلم سال‌ها برای احیای امر اهل بیت (ع) تلاش کرده، پس نظر لطف خدا شامل حال این جلسه است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: نکته بعدی، ابتکار عمل نهاد کتابخانه‌ها در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. قلم آقای برازش را بزرگان حوزه قرآن و حدیث باید بیشتر برای جامعه ما باز کنند؛ ضمن این‌که آثار ایشان این‌جا به نمایش گذاشته شده است.

 

سبزیان خاطرنشان کرد: طی سفری که با آقای برازش داشتم، آن‌چه را از محضر ایشان آموختم یادداشت کردم. من به لطف ایشان با کتاب «همه را دوست بداریم» آشنا شدم و آن زمان، ایامی بود که ایشان از مراسم تعزیه پدرشان به تهران می‌آمدند. از ایشان درباره این کتاب پرسیدم و ایشان داستان زندگی خود را برای من و انسشان با حدیث را تعریف کردند.

 

وی افزود: ایشان فرمودند روح من آن‌قدر لطیف نبود و علت لطافت آن، انس با احادیث است؛ همچنان که امام رضا (ع) فرمودند اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بشنوند، از ما اطاعت می‌کنند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اضافه کرد: کتاب «همه را دوست بداریم» از سه گانه عشق، عاشق تو، عاشق شو و همدیگر را دوست بداریم است و همه مستند به روایات اهل بیت (ع) شد. معارف بلند اهل بیت (ع) باعث شد که روح ایشان لطیف شود.

 

سبزیان بیان کرد: ما مفتخر هستیم که در کنار حرم امام رضا (ع) از شخصیتی که بیش از ۴۰ سال با معارف اهل بیت (ع) انس داشته و از این معارف سبک زندگی دینی را استخراج کرده، تجلیل کنیم.

 

او گفت: پدر استاد برازش انسان مقید، متعبد و مأنوس با دعا و اهل شعر بودند؛ در عین حال که سواد آنچنانی نداشتند. ما وظیفه تجلیل را داریم و این جلسه تجلیل از چنین شخصیتی است. از خدا می‌خواهم به همه ما توفیق انس با معارف اهل بیت (ع) را بدهد و امیدوارم این جلسه خروجی مناسب و به نفع همه داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۱۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان