//
کدخبر: ۵۱۶۷۲ //

در صورت عدم توانایی بر جبران گناهان خویش، چه کنیم؟

حضرت امام رضا (ع) فرمود: هر کس توان ندارد تا گناهان خویش را جبران نماید پس بسیار بر محمد وخاندانش صلوات فرستد؛ چرا که صلوات موجب نابودی گناهان می شود.

در صورت عدم توانایی بر جبران گناهان خویش، چه کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از مهمترین وظایف مومنان "صلوات" فرستادن بر پیامبر و آل اوست؛ چنانچه قرآن کریم نیز به تکرار این فریضه را یادآوری می فرماید:

 

اِن اللّه و مَلائکَتَهُ یصَلونَ علی النّبیّ یا ایّها الّذین آمَنُوا صلوا عَلَیه و سَلّما تَسلیماً" ؛ همانا خداوند و فرشتگان بر پیامبر درود می فرستند. ای ایمان آورندگان! شما نیز بر او درود و سلام مخصوص بفرستید.

 

"ابوسعید خدری" از اصحاب پیامبر خدا می گوید : از آن حضرت پرسیدیم: ای رسول خدا! می می‌ دانیم چگونه بر شما سلام کنیم، اما چگونه باید بر شما صلوات بفرستیم؟ فرمود: بگویید:

 

اللّهمَّ صلّ عَلَی محمّدٍ عبدِکَ و رَسولِکَ کما صَلّیتَ عَلَی آلِ ابراهِیمَ و بَارِک عَلَی محمَّدِ و عَلَی آلِ مُحَمّد کما بَارَکتَ عَلَی ابراهِیمَ.

 

همچنین در روایتی دیگر از آن حضرت آمده است که این گونه بر من صلوات بفرستید:

 

"اللّهمَّ صلِّ علی محمَّدٍ و آلِ مُحَمّدٍ کما صَلّیتَ علی الِ ابراهیِمَ انَّکَ حمیدٌ مَجیدٌ اللّهُمَ بارک عَلَی محَمّدٍ و عَلَی آلَ محَمّدٍ کما بارَکتَ عَلَی آل ابراهِیمَ انَّکَ حمیدً مَجّید."

 

و نیز فرمود: بر من صلوات ناقص نفرستید! پرسیدند: ای رسول خدا! صلوات ناقص چیست؟ فرمود: نگویید: " اللهم صل علی محمد" بلکه بگویید: " اللهم صل علی محمد و آل محمد."

 

درباره‌ اهمیت صلوات بر پیامبر همین بس که ما پیروان مکتب اهل بیت آن را موجب پاکی نسل و طهارت ولادت خود می‌دانیم؛ چنانچه در زیارت جامعه‌ کبیره می‌خوانیم:

 

وَجَعَلَ صَلَواتِنا عَلَیکُم و ما خَصَّنا لانفُسنا و تَزکیَةً لَنَا و کَفّارةً لِذنوُبناَ"؛ و خداوند صلوات بر شما و آنچه که ما را به ولایت شما اهل بیت مخصوص گردانید را موجب نیکویی خلقت ما و طهارت جانهای ما و پاکی جانهای ما و کفاره‌ گناهان ما قرار داد.

 

درروایت است که حضرت امام رضا (ع) فرمود: مَن لَم یقدِر عَلَی ما یُکَفّر بِهِ ذُنُوبه فلیُکثر مِنَ الصّلواتِ عَلَی محَمّدٍ و آلِهِ فَانّها تَهدِم الذّنوبَ هَدماً.

 

هر کس توان ندارد تا گناهان خویش را جبران نماید پس بسیار بر محمد وخاندانش صلوات فرستد؛ چرا که صلوات موجب نابودی گناهان می شود.

 

و نیز فرمود:

الصّلاةُ عَلَی مُحَمّد و آلِهِ تَعدِلُ عندَالله عَزّ و جَلَّ التَّسبیحَ و التَّهلیلَ و التَّکبیر."

درود بر پیامبر و خاندان او در نزد خداوند با ذکر سبحان الله و لا اله الله و الله اکبر برابری می کند.

از حضرت امام محمدباقر (ع) روایت شده که فرمود:

اَثقَلُ ما یوضَعُ فی المیزَانِ یَومَ القیامَةِ الصّلاةَ عَلَی مُحَمدٍ وَعَلَی آَهلِ بَیتِهِ.

سنگین ترین چیزی که در روز قیامت کفه‌ ترازوی محاسبه قرار داده می شود صلوات بر پیامبر و خاندان اوست.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۶۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان