//
کدخبر: ۱۸۲۶۵۲ //

حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه چهل سال آینده است، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از روحانیت و حوزه‌های علمیه مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد باید پیشگام باشند.

حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله محمود محمدی عراقی عصر امروز در جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: باید در هر جایگاهی که قرار داریم نسبت به وظایفی که بر دوش ما نهاده شده اطلاع و آگاهی کافی داشته باشیم.

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای قبل و سال‌های ابتدایی انقلاب در زمین نخوردن پرچمی که امام راحل از سال 42 برپا داشته باشد تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته‌اند، 17 هزار شهید ترور در سال‌های ابتدایی انقلاب ثبت‌شده است، بیشترین آمار شهدای کشور مربوط به دفاع مقدس و جنگ هشت‌ساله است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات طلاب رزمنده در شکل‌گیری و دفاع از انقلاب اسلامی گفت: طلاب رزمی تبلیغی از همان ابتدای جنگ تحمیلی شکل‌گرفته و در کنار تبلیغ دین در عرصه رزم نیز از آرمان‌های انقلاب و نظام دفاع می‌کردند، بعدها تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) بر مبنای آن در قم تشکیل‌شده و همان رویه سابق دوران دفاع مقدس را دنبال می‌کند.

آیت‌الله محمدی عراقی خاطرنشان کرد: شهدا با اهدای خون فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه‌داشته‌اند و از همین رونیز وظایف سنگینی بر دوش تمام مردم به ویژه روحانیت در دفاع از آرمان انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب نهاده شده است.

وی فداکاری حوزه‌های علمیه در دوران دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه در طول دوران دفاع مقدس عالی‌ترین مقامات خود را تقدیم نظام کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براثر مثبت حضور روحانیت در دفاع از حریم جبهه مقاومت اسلامی و مقابله با گروهک‌های تروریستی تصریح کرد: راه شهدای روحانی دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم ادامه پیداکرده است.

آیت‌الله محمدی عراقی گفت: مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد باهدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی شکل‌گرفته است، در استان کرمانشاه 12 هزار فرزند شهید به ثبت رسیده است، تشکیل مجمع فرزندان شهید و ایجاد هیئت‌مدیره‌ای منسجم برای آن‌ها اقدام ارزشمندی در حوزه علمیه بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تغذیه فکری، فرهنگی، معنوی، اخلاقی و معرفتی انتظار مهمی بوده که از مجمع طلاب فرزند شهید حوزه علمیه انتظار می‌رود، به دلیل کم توجهی‌های صورت گرفته دشمن نسبت به نفوذ در خانواده‌های شهدا طمع کرده است.

وی تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه چهل سال آینده بوده یکی از وظایف مهمی بوده که بر عهده مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد نهاده شده بود، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از روحانیت و حوزه‌های علمیه مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد باید پیشگام باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان