//
کدخبر: ۱۸۱۶۷۵ //

زنجان آماده تعامل با کشورهای مختلف جهان است

استاندار زنجان برگزاری جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم را رویدادی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: با توجه به جایگاه ویژه این جشنواره در میان کشورهای عضو اکو، استان زنجان بعنوان میزبان در راستای افزایش تنوع و ارتقای کیفیت برگزاری آن تلاش خواهد کرد.

زنجان آماده تعامل با کشورهای مختلف جهان است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در دیدار با سفرای کشورهای مختلف که برای شرکت در جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم به زنجان آمده بودند، به معرفی قابلیت ها و توانمندی های استان زنجان در حوزه های مختلف پرداخت و بر ضرورت گسترش تعامل میان کشورهای شرکت کننده در جشنواره با استان زنجان تاکید کرد.
مقام عالی اجرایی استان با اشاره به قابلیت های متعدد استان زنجان در زمینه های مختلف از جمله برخورداری از معادن غنی در این استان گفت: معادنی مانند سنگ آهن، سرب، روی، سیلیس، آهک و آلونیت در استان زنجان قرار گرفته و 60 درصد مواد متنوع معدنی، 90 درصد سرب و روی اولیه و 75 درصد روی کشور در این استان تولید می شود. 
وی با بیان اینکه حدود70 درصد از تجهیزات تولید برق فشار قوی کشور در زنجان تولید می شود و این استان چرخه کامل این تولید را داراست، افزود: استان زنجان رتبه سوم کشور را در تولید منسوجات دارد و همچنین چرخه کامل سنگ های تزئینی از استخراج تا تولید محصول نهایی در این استان وجود دارد. 
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: استان زنجان به دلیل داشتن فضای مناسب کسب و کار، رتبه سوم کشور در سرمایه گذاری خارجی را در اختیار دارد و 50 درصد سرمایه گذاری صنعتی این استان را سرمایه کشورهای خارجی تشکیل می دهد. 
حقیقی با اشاره به وضعیت مطلوب صادرات در استان زنجان اظهار داشت: مواد معدنی، سرب و روی، سنگ های تزئینی، منسوجات و مواد غذایی از جمله اقلام صادراتی استان زنجان به کشورهای مختلف دنیا است. 
مقام عالی استان زنجان یادآور شد: استان زنجان در حوزه کشاورزی به ویژه در محصول زیتون، فرآورده های زیتونی و روغن زیتون در تنوع تولید و تحقیقات و همچنین در مکانیزاسیون و نوین سازی کشاورزی جایگاه رفیعی در کشور داشته و در اصلاح نژاد دام سبک نیز قطب کشور می باشد. 
این مسئول با بیان اینکه زنجان یکی از قطب های حوزه گردشگری و تاریخی در کشور و حتی در عرصه بین المللی است، تصریح کرد: بزرگترین گنبد آجری جهان (گنبد سلطانیه)، طولانی‌ترین بازار تاریخی کشور و شگفت انگیزترین غار آهکی خاورمیانه در این استان قرار دارد که تاکنون 23 کیلومتر آن شناسایی شده و همچنین شگفت انگیزترین مومیایی خاورمیانه (مردان نمکی) که قدمت آن به 2 هزار و 350 سال می رسد نیز در استان زنجان قرار دارد. 
وی ادامه داد: بنای تاریخی رختشویخانه که بی‌بدیل‌ترین بنای تاریخی از بابت حفظ حرمت و جایگاه زن است در زنجان قرار دارد که قدمت تاریخی کشور ما را نشان می دهد که به آسایش و آرامش بانوان در شست و شو اهمیت داده می شده است. 
استاندار زنجان، این استان را مرکز توزیع سفر بین استان های مهم و موثر کشور توصیف نمود و تاکید کرد: استان زنجان آمادگی کامل دارد تا سفیران کشورها در صورت تمایل، بیشتر با قابلیت های این استان آشنا شده و زمینه های مختلف تبادلات و همکاری های مشترک فراهم شود.
وی با بیان اینکه زنجان، دارای مراکز آموزشی معتبر و مهمی می باشد، گفت: مرکز تحصیلات تکمیلی این استان، دانشجو را در رشته های ریاضی، فیزیک و شیمی به صورت مستقیم از دیپلم تا دکتری تربیت کرده و در رشته های فنی و مهندسی نیز به صورت مستقیم از لیسانس تا دکتری تربیت می کند.
حقیقی همچنین با اشاره به دشمنی 40 ساله آمریکا با ایران، گفت: البته آمریکا در تاریخ 242 ساله خود تنها 16 سال در آرامش بوده و بقیه سال ها را درگیر جنگ بوده و هدفش مطیع کردن سایر کشورها است.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: ایران کشوری مقتدر، صلح طلب، موثر در منطقه، با فرهنگ ایرانی و اسلامی و دارای قدمت بسیار طولانی است که همواره با قدرت از منافع خود دفاع کرده و در این 40 سال، تمام حرکت های آمریکا و ایادی آن سبب شده تا اتحاد و انسجام ملی ایران روز به روز افزایش یابد. 
گفتنی است پیش از آغاز رسمی جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در استان زنجان، سفیران کشورهای یونان، اتریش، کرواسی و قزاقستان که جهت شرکت در این جشنواره وارد استان بودند به صورت جداگانه با استاندار زنجان دیدار و درخصوص گسترش تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی با ایران و به ویژه استان زنجان تاکید کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۶۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان