//
کدخبر: ۱۸۰۵۴۵ //

استان کرمانشاه قطب تولیدات دامی کشور است

استان کرمانشاه قطب تولیدات دامی کشور است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید حاج محمدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جلسه ای که با حضور روسای ادارات دامپزشکی شهرستان ها و روسای ستادی اظهار داشت:با توجه به اینکه بخش دام یکی از توانمندی های استان است باید از این مزیت برای بهبود تولیدات دامی و ارائه خدمات با کیفیت بهتر به دامداران استفاده کرد.

حاج محمدی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه دامپروری گفت:استان کرمانشاه با دارابودن 3 میلیون و 500 هزار راس دام سبک و 150 هزار راس دام سنگین(گاو و گوساله)یکی از قطب های اصلی دامپروری و تولیدات دامی کشور محسوب می گردد.

مدیر کل دامپزشکی استان در اشاره به پرورش دام با توجه به برکت بارندگی هایی که اواخر سال گذشته شروع و تاکنون ادامه داشته است شرایط موجود رامثبت ارزیابی نمود و افزود: در پی بارندگی های اخیر بی تردید جمعیت دام سبک افزایش چشمگیری خواهد داشت و روند افزایش جمعیت دام نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد:فعالیت های دامپزشکی در هیچ شرایطی متوقف نمی شود و در حال حاضر شرایط خوبی به لحاظ پیشگیری از بیماری ها در استان داریم و همچنین با افزایش اعتبارات مورد نیاز در دامپزشکی استان برای سلامت مردم و حفظ و حراست از سرمایه های دامداران به هر طریق وظایف محموله را به نحو احسن انجام می گیرد تا گزندی به صنعت دام و طیور استان وارد نگردد.

حاج محمدی وضعیت دامپزشکی را مهم اعلام نمود و افزود: به اهمیت وظایف دامپزشکی در حوزه سلامت واقف هستیم و دامپزشکی جزو معدود دستگاه هایی است که خدمات خود را مستقیم به تولیدکنندگان ارائه می دهد و رضایت خوبی از عملکرد این مجموعه وجود دارد و همچنین با وجود اعتبارات کافی با هدف حمایت از صنعت دامداری و با توجه به افزایش هزینه های خدمات از جمله خرید واکسن تب برفکی،خرید سموم ضدانگلی، لوازم و وسایل کار اکیپ های مایه کوبی و... نیازمند هماهنگی های بیشتر و افزایش اعتبارات با هدف حفظ سرمایه ای دامی هستیم.

وی در پایان کمک به دامداران را یکی از دغدغه های همیشگی دامپزشکی استان دانست

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان