//
کدخبر: ۱۴۵۱۶۵ //
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه:

دامپزشکی بر گوشت وارداتی از کشور گرجستان نظارت کامل دارد

گوشت گرم وارداتی مورد تایید سازمان دامپزشکی می‌باشد و مردم بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند مصرف نمایند.

 دامپزشکی بر گوشت وارداتی از کشور گرجستان نظارت کامل دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

photo_2018-11-16_07-50-02

دکتر امید حاج محمدی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تمام مراحل کشتار دام در کشورهای CIS (جمهوری‌های مشترک‌المنافع مستقل شده از شوروی سابق) مانند گرجستان، ارمنستان و سایر کشورها، چه پیش از کشتار، چه در هنگام و پس از کشتار علاوه بر نظارت کادر دامپزشکی، بهداشتی کشور میزبان، توسط ناظرین بهداشتی و شرعی متشکل از دامپزشک و روحانی ایرانی که در کشتارگاه مستقر هستند، کنترل می شود.

او افزود: دام‌ها پیش از کشتار از نظر بیماری معاینه و سلامت آنها برای ورود به سالن کشتار تایید می‌شود و  در هنگام کشتار مجددا لاشه‌ها بررسی شده و لاشه‌های بیمار حذف می‌شوند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: لاشه‌های سالم پس از کشتار به مدت 24 ساعت در پیش سرد و در دمای 1 تا 4 درجه سانتی‌گراد نگهداری شده تا بهPH  و دمای مناسب برسد و جمود نعشی لاشه‌ها صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: خروج از پیش سرد منوط به تایید دامپزشکان کشور میزبان و دامپزشک ناظر ایرانی می باشد و نهایتا لاشه ها قبل از بارگیری با برچسب لیبل گذاری و در لفافه های مخصوص پیچیده شده و در کانتینرهای یخچال دار ویژه حمل گوشت با نصب ترموگراف برای ثبت نوسانات دمایی بارگیری می شوند.

حاج محمدی افزود: بنابراین تمام شرایط بهداشتی گوشت سرد گوسفند وارداتی ( که عموم مردم آن را به عنوان گوشت گرم وارداتی می شناسند) مورد تایید سازمان دامپزشکی بوده و مردم بدون هیچ گونه نگرانی می توانند مصرف نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان