//
کدخبر: ۱۸۰۴۳۷ //

تشریح عملکرد حوزه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۹۷

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بخشی از عملکرد این حوزه در سال ۹۷ را تشریح کرد.

تشریح عملکرد حوزه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 97
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن الماسی، در تشریح بخشی از عملکرد مدیریت فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، با اشاره به دستاوردهای مرکز قرآن و عترت در سال ۹۷ ، اظهار داشت : کسب سه مقام ملی در میان دانشگاه های سراسر کشور، کسب ۷ مقام کشوری در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت در رشته های نمایشنامه نویسی ، پرسمان قرآنی ، حفظ موضوعی ، سیره معصومین ، احکام ، معرق کاری و اذان و کسب رتبه اول در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در بین مراکز آموزش عالی استان و کسب رتبه برتر در حوزه اقامه نماز در بین ادارات استان از جمله دستاورد های مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال گذشته است.  

وی در ادامه به بخشی از فعالیت های انجام شده توسط این مرکز در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود : مرکز قرآن و عترت دانشگاه در سال گذشته با برگزاری مراسمات ملی و مذهبی ، مسابقات ، نشست ها ، جلسات  ، کارگاه ها و کلاس های آموزشی بیش از ۲۶ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

الماسی افزود : افزایش مشارکت دانشگاهیان در فعالیت های قرآنی ، افزایش سرانه آموزش های قرآنی دانشگاهیان و استقرار کامل قوانین و مقررات ابلاغی ستاد و سازمان های بالا دستی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ ایرانی و اسلامی از جمله اهداف فعالیت های مرکز قرآن و عترت است .

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر کانون های دانشجویی در سال های اخیر ، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱ کانون دانشجویی در زمینه های مختلف ، سه تشکل سیاسی و فرهنگی و ۲۹ انجمن علمی به صورت مستمر و پویا در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت میکنند.

وی با اشاره به تصویب بیش از هزار مصوبه در شورای فرهنگی دانشگاه  در سال ۹۷ ،  افزود: در سال گذشته کانون های فرهنگی و  هنری دانشگاه با برگزاری قریب ۴۰۰ برنامه مختلف از جمله دوره های آموزشی ، کارگاه ها ، جشن ها ، ایستگاه ها ، نمایشگاه ها ، بازارچه های خیریه ، کمپ ها ، مراسمات ، اردوها و ... بیش از ۳۳ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده اند.

الماسی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده  توسط انجمن های علمی افزود : در سال گذشته انجمن های علمی دانشگاه نیز با برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف از جمله کارگاه ها و دوره های اموزشی ، نشست های علمی  و ژورنال های تخصصی ،کمپ های سلامت و اردو های جهادی بیش از ۱۷ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده اند.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به چاپ بیش از ۲۰ نشریه در دو بخش دانشجویی و کارمندی در دانشگاه ، گفت : در سال ۹۷ قریب ۱۷ هزار جلد نشریه در موضوعات متنوع علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و... به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به ۲۲  برگزیده کشوری و کسب ۸ مقام در نهمین جشنواره ی بین المللی سیمرغ ، گفت : در این جشنواره در رشته های عکاسی ،  شعر کلاسیک ، بهترین طرح ، ایده و بازیگری تئاتر خیابانی موفق به کسب مقام اول و در بخش های استند آپ کمدی ، فیلمنامه نویسی و صنایع دستی موفق به کسب مقام های دوم و سوم شدیم.

الماسی با اشاره به برگزاری مستمر اردوهای جهادی در مناطق کم برخوردار و زلزله زده استان توسط دانشجویان جهادگر کانون فعالیت‌های جهادی ، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکی ، افزود: در یک سال گذشته با برگزاری اردوهای جهادی پزشکی در سطح استان بیش از ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق محروم تحت پوشش قرار گرفته‌ و بیش از ۹۰ پزشک و ۷۷۵ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این اردوها فعالیت داشته اند.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی یک و یا سه روزه بوده است، عنوان کرد: در این اردوها خدماتی از جمله ویزیت و توزیع رایگان دارو، خدمات درمانی و عمومی، خدمات مشاوره، آموزش بهداشت و خود مراقبتی جهت پیشگیری از بیماری‌های شایع و معرفی علائم این بیماری‌ها، دندانپزشکی، مشاوره مامایی و پایش فشار و قند و خون ارایه شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۴۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان