//
کدخبر: ۱۷۴۷۳۴ //
درنشست خبری سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان شد:

ثبت ۸۷میلیون یورو سفارش کالا در سامانه تجارت/ ۲۶۴۰میلیون دلار صادرات غیر نفتی از استان کرمانشاه

مهندس محسن دارابی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه از ۸۷میلیون یورو سفارش ثبت شده در سامانه تجارت خبر داد.

ثبت ۸۷میلیون یورو سفارش کالا در سامانه تجارت/ ۲۶۴۰میلیون دلار صادرات غیر نفتی از استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس سازمان صمت در نشست خبری که امروز(۲۷اسفند)با اصحاب رسانه برگزار شد گفت:امروز در سامانه جامع تجارت ۸۷‌میلیون یورو ثبت سفارش کالا داریم واین امر برای واحدهای تولیدی در حوزه بازرگانی و تجارت موثر می باشد.

مهندس دارابی ارتقا رتبه تورم را از رتبه ششم به رتبه دهم نتیجه برگزاری مستمر و موثر جلسات تنظیم بازار دانست و افزود:درحوزه تنظیم بازار تاکنون ۵۰۰تن سیب و پرتغال با نرخ(۵۸۰۰ و۳۳۰۰ تومان )توزیع شده است.

دارابی میزان صادرات غیر نفتی از کرمانشاه به سایر گمرکات را ۲۶۴۰میلیون دلار اعلام کرد و گفت:این نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ۴۳درصد افزایش داشته وپیش بینی می شود تا پایان اسفند به ۲۸۰۰ میلیون دلار برسد.

نشست رسانه‌ای مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه

وی از انتخابات اتاق بازرگانی کرمانشاه به عنوان انتخابات بی حاشیه و در نهایت سلامت یاد کرد و در ادامه افزود:در استان کرمانشاه ۱۰۵۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد۲۹۵ واحد غیر فعال و۱۷۷ واحد نیمه فعال و ۵۷۸واحد فعال است.

این مسئول افزود:ازتعداد ۲۹۵ واحد غیر فعال ۱۰۰واحد از لیست حذف و پروانه آنها به حالت تعلیق در آمد.

مهندس دارابی از برگزاری ۱۱۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع خبر داد و گفت:در استان۲۲۰معدن وجود دارد که تحقیقا ۱۰۵مورد آن غیر فعال و ۱۱۵ واحد فعال هستند وسعی ما بر اینست که از این ۱۰۵ معدن غیر فعال ۳۶معدن رادر،شورای معادن استان تعیین تکلیف کنیم و برای بقیه هم بعد از مطرح کردن در شورای عالی معادن مصوباتی را دریافت کنیم و تمام تلاش ما اینست که از خام فروشی پرهیز نماییم.

رییس سازمان صمت از قیر،گچ و سنگ های تزیینی به عنوان موضوع هدف گزاری شده در معدن نام برد و افزود:زنجیره این سه موضوع در استان تعریف شده است.

مهندس دارابی در ادامه تعداد طرح های نیمه تمام را حدود۱۱۳ پروژه اعلام کرد و بیان داشت:می توانیم این پروژه ها را بالای ۶۰درصد وارد چرخه اقتصادی استان کنیم.

در ادامه جلسه مهندس مسعود بیگلری معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گفت: ۱۶۰هزار بازرسی امور صنفی در استان انجام شده و ۱۰هزار مورد تخلف در این زمینه کشف شده است.

وی دلیل چند نرخی بودن کالا را واردات کالا از خارج از استان عنوان کرد و افزود: درصدی که سازمان حمایت بر کالای مختلف افزوده است و حمل و نقل کالا هم ازدلایل چند گانگی قیمت است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان