//
کدخبر: ۱۵۸۹۱۸ //

محسن دارابی در آیین معارفه: تامین زیر ساخت ها را در زمره کارهای مهم خود قرار داده ام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در مراسم معارفه خبر از تامین زیر ساخت ها در زمره کارهای مهم خود داد.

محسن دارابی در آیین معارفه: تامین زیر ساخت ها را در زمره کارهای مهم خود قرار داده ام
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تکریم محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت و معارفه محسن دارابی به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضوردکتر سید شریف حسینی قائم مقام و معاون وزیر در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزارشد.

در این مراسم سید شریف حسینی قائم مقام و معاون وزارت صمت، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، دکتر هدایت حاتمی معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه و جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن به ایراد سخنرانی پرداختند.

کیوان کاشفی گفت : رستمی خادم صنعت است و بدون تکبر مدیریتی و به رقم تمام سختی ها و مشکلات اقتصادی که در فضای اقتصادی کشور وجود داشت با تمام تلاش مسئولیت خود را انجام داد.

کیوان کاشفی

کاشفی همچنین از محسن دارابی نام برد و افزود: دارابی ذهن منسجمی دارد و در مدیریت پروژه هم موفق بوده و ازخصوصیت بارز او این است که  با بخش خصوصی تعامل دارد و این حلقه را به هم مرتبط می کند.

وی افزود:۸۴ درصد از اقتصاد کل کشور بخش خصوصی است و بهترین مسیر منسجم بودن باهم است.

رییس اتاق بازرگانی در ادامه افزود: فضا، فضای نگران کننده ای است و از سال آینده و در بحث هم آرایی وحدت و سیاست باید همکاری لازم را داشته باشیم.

در ادامه این جلسه جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت کرمانشاه گفت : برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، باید اقدام شود و برای باز پرداخت و مطالبات بانکی کمکی صورت گیرد.

جهانبخش شکری

شکری افزود : متاسفانه در تعهدات ارزی ما معاملات ریالی انجام شد و صادرات ما در کشور عراق با این اوضاع به صفر رسیده است.

در ادامه این جلسه محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت : در حوزه صنعت در طول  ۹ ماه ۶۰۰جواز صنعتی صادر شده است که ۱۵۰درصد رشد را نشان می دهد.

آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به روایت تصویر

وی افزود:در طول ۶ماه رتبه دوم در کشور را داشتیم و ۵۷واحد فعال سازی مصوب که زمینه ساز اشتغال ۷۵۵نفر شده است.

محسن رستمی تصریح کرد : در زمینه صنعت ۱۷۸ مورد قرارداد در طول هشت ماه داشتیم و سرمایه گذار ها مراجعه کردند و زمین واگذار شده است.

وی واردات ماشین آلات صنعتی را ۶۹میلیون دلار اعلام کرد و گفت: افتخارم این است که تا جایی که در توانم بوده به استان خدمت کردم.

در ادامه این جلسه دکتر هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری  کرمانشاه برای موفقیت بر غول بیکاری ۴ مسیر را عنوان کرد و اولین مورد را بهبود فضای کسب کار دانست و گفت: متاسفانه فضای کسب و کار مناسبی نداریم .

هدایت حاتمی

حاتمی دومین مورد را زیر ساخت های حقوقی و فیزیکی در حوزه اقتصاد برشمرد و افزود : بیشترین تخصیص اعتبار را به حوزه صنعت، معدن و تجارت دادیم.

وی سومین روش موفقیت در بحث بیکاری را احیای واحدهای راکد و نیمه فعال دانست و آن را یکی از موضوعات جدی برشمرد

چهارمین مورد که حاتمی به آن اشاره کرد جذب و جلب سرمایه های جدید و همایش بود و گفت : همایش سرمایه گذاری که شب گذشته در تهران برگزار شد نقطه شروع خوبی بود.

حاتمی افزود : انتظار من از سازمان صنعت و معدن این است که به اصناف بیشتر توجه کنند و فرآیندهای اداری را اصلاح کنیم

حاتمی تصریح کرد : رویکرد درست، رسانه ای کردن این قضیه است و اگر کسی بخواهد بر خلاف رضایت مردم و کسب و کار پیش برود با او برخورد می شود.

همچنین سید شریف حسینی قائم و معاون وزیر صمت گفت : بخش دولتی باید در خدمت بخش خصوصی باشد و برای تولید بیشتر و ایجاد ظرفیت های جدید و شرایطی که امروز به  ما تحمیل شده تلاش کنیم.

سید شریف حسینی

حسینی افزود: باید فرهنگ سرمایه گذاری را در جامعه تزریق کنیم و در آینده شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که رئیس سازمان نماینده وزیر باشد و تصمیمات در خود استان گرفته شود و خودش تصمیم گیرنده و اجرا کننده خواهد بود.

حسینی افزود: افزایش نرخ صادرات مهم است و نباید سهم بازار از صادرات را از دست دهیم

قائم مقام وزیر صنعت از استان  های مرزی به عنوان پیشانی کشور نام برد و ازمدیران درخواست کرد فقط برای بازرسی واحدهای صنعتی نروند و معضلات و مشکلات موجود را قبل از اینکه صنعت دچار چالش شود حل کنند.

محسن دارابی رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هم گفت : در تسهیل امور در حوزه تجارت، تامین زیر ساخت ها را در زمره کارهای مهم خود قرار داده ام و برای تامین زیر ساخت های مرزی ۱۴میلیارد تومان در نظر گرفتیم امسال هم در راستای شاخص ها۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

دارابی راه گریز از بیکاری را تغییر  در خودمان دانست و افزود: بایداز هم زبانی به سمت هم فهمی برویم که مطمئنا موفق می شویم.

دارابی - کاشفی

شایان ذکر است در پایان این مراسم از محسن رستمی به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان