//
کدخبر: ۱۷۳۴۴۳ //

دانشگاه رازی کرمانشاه میان ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفت

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی در نخستین ارزیابی بین‌المللی نظام رتبه‌بندی ISC در میان ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفت.

دانشگاه رازی کرمانشاه میان 10 دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

یاسر شهبازی در این باره اظهار کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام( ISC ) اخیراً نخستین نظام رتبه‌بندی بین‌المللی خود را در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی ISC برای نخستین بار  ۱۶۰۳ دانشگاه را در سطح بین المللی ارزیابی کرده، معیار قرار گرفتن هر یک از دانشگاه­ ها در نظام رتبه بندی بین المللی ISC را داشتن حداقل ۱۵۰۰ مقاله در پایگاه استنادی Web of science عنوان کرد.

شهبازی با اشاره به اینکه شاخص‌های ارزیابی در این نظام در چهار بخش شاخص‌های پژوهش، آموزش، فعالیت‌های بین‌المللی و نوآوری قرار گرفته‌اند، ادامه داد: به مانند بسیاری از نظام‌های رتبه‌بندی دیگر، وزن شاخص پژوهش در این نظام بیشتر از سایر شاخص‌ها است.

مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه رازی بابیان اینکه نظام رتبه بندی بین المللی ISC داده‌ها را در یک بازه زمانی سه ساله ارزیابی می کند، بازه زمانی برای محاسبه امتیازات دانشگاه‌ها در نخستین ارزیابی را سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ دانست و افزود: داده‌ها از پایگاه WOS و سایر پایگاه های معتبر مانند United States Patent استخراج شده‌اند.

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه گفت: در نخستین ارزیابی دانشگاه‌های جهان، ۲۳ دانشگاه از کشور ایران موفق شده‌اند در این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند و دانشگاه رازی با رتبه ۱۰۰۱+  در میان 10 دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفته است.

شهبازی اضافه کرد: دانشگاه رازی در شاخص پژوهش رتبه  ۱۱۹۵، در شاخص آموزش رتبه ۸۵۵، در شاخص فعالیت‌های بین‌المللی رتبه ۱۱۳۹  و درشاخص نوآوری رتبه ۱۲۰۲ را بین ۱۶۰۳ دانشگاه به دست آورده است.

وی در پایان افزود: دانشگاه رازی به همراه دانشگاه‌های شهید بهشتی، کاشان، گیلان و اصفهان در رتبه ۱۰۰۱+ قرار گرفته و دانشگاه‌های این دسته به ترتیب حروف الفبا در جدول مرتب شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان