//
کدخبر: ۱۷۱۶۱۳ //

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: زمینه‌سازی برای تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب مورد توجه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در گام دوم انقلاب برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی باید زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: زمینه‌سازی برای تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب مورد توجه است
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه امروز در جلسه هم‌اندیشی مجمع نخبگان اندیشه‌ورز ستاد امر بمعروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج، با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: ما باید در گام دو انقلاب در خودسازی، جامعه‌شناسی و تمدن‌سازی در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی متشکل از باورها، رفتارها و ارزش‌هایی است منطبق با فطرت انسانی است و تمام انسان‌های جهان با فطرت و منطق انسانی سبک زندگی متمدن اسلامی را قبول دارند.

وی اظهار کرد: در تمدن اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری که در گام دوم انقلاب مورد نظر قرار گرفته است، بر تمام مسایل تاکید شده و راه و روش تمدن اسلامی و معروفات از خودسازی گرفته تا جامعه‌سازی و ایجاد تمدن اسلامی ترسیم شده است.

وی یادآور شد: تمدن اسلامی قدرتی دارد که سایر تمدن‌های غربی و اروپایی ندارند، تمدن اسلامی حامی مظلومین جهان و مقاوم در برابر کشورهای مستکبر و متجاوز است، کشور متمدن به دیگر کشورهای تجاوز نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه بشر امروز از نظام‌های مستکبر و ظالم جهان خسته شده است، گفت: تمدن نوین اسلامی از جهات معنوی و اخلاقی سازگار با فطرت انسانی است و سبک عالی و زیبای زندگی را به انسان معرفی می‌کند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی در اوایل انقلاب اسلامی مشکلات و مصایب زیادی برای نظام جمهوری ایجاد کردند، گفت: امروز نیز پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب با بهره‌گیری از ابزار اقتصادی و اعمال فشار و تحریم اقتصادی درصدد ناکارآمد نشان دادن نظام است.

وی اظهار کرد: امروز علیرغم اینکه دشمنان درصدد ایجاد موانع پیشرفت کشور هستند، اما کشور ما در عرصه‌های مختلف توانسته به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یابد.

وی به پیشرفت‌های علمی و نظامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز ایران  در زمینه علمی جز اولین کشورهای پیشرو جهان است و از نظر قدرت نظامی ایران به جایی رسیده که ناوهای امریکا کارایی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: ضعف قدرت نظامی و بدهی‌های مالی امریکا اگر به پیش رود فروپاشی این کشور در اینده حتمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی دین و علم را مخالف هم می‌دانستند گفت: انقلاب اسلامی ایران با دستیابی به پیشرفت‌های علمی در طول این چهار دهه ثابت کرد که دین زمینه را برای پیشرفت‌های علمی فراهم کرده است و منجر به تحول در علوم مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب آنچنان که باید و شاید به آن پرداخته نشده است، گفت: نخبگان، اساتید دانشگاه و مسولان با تبیین این راهبرد در راستای حرکت در این مسیر برنامه‌ریزی کنند و راهکارهای مورد نظر را ارایه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان