//
کدخبر: ۱۷۰۷۵۵ //

دانشگاه کردستان برای افزایش پذیرش دانشجو نیازمند افزایش بودجه است

رئیس جدید دانشگاه کردستان گفت: برای افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه کردستان نیازمند تخصیص بودجه جهشی هستیم.

دانشگاه کردستان برای افزایش پذیرش دانشجو نیازمند افزایش بودجه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 رحمت صادقی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان ارشد استان و دانشجویان در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با همکاری و همفکری بتوانم خدمتگزار خوبی برای قشر فرهیخته و مجموعه دانشگاهی استان باشم.

وی گفت: با خدای خود عهد کردم که هرآنچه که در توان دارم برای پیشرفت دانشگاه به کار ببرم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم و هرآنچه مصلحت دانشگاه باشد انجام خواهم داد و در این راه تسلیم خواسته نامعقول هیچ کسی نمی‌شوم و به‌عنوان یک شخصیت علمی مسائل دانشگاه را پیش می‌برم.

رئیس جدید دانشگاه کردستان تصریح کرد: اساس کار بنده بر اعتماد کامل و از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود؛ هرکسی که برای اتحاد و هم‌افزایی بیشتر تلاش کند دستانش را می‌فشارم؛ از همه همکاران انتظار دارم مسائل و مشکلات را رودررو حل کرده و برای ارتقاء دانشگاه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم که در سایر دانشگاه‌ها به مراتب کمتر است، ادامه داد: کردستان به‌دلیل تعداد کم دانشگاه‌ها و سیاست بومی‌گزینی، تبعیض زیادی متوجه دانشجویان می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی استان دو هزار و 700 نفر به ازای 100 هزار نفر جمعیت است، افزود: با این میزان دانشجو تقریباً در رتبه‌های آخر کشور قرار داریم و بخش عظیم مسئولیت جبران تبعیض و کمبود دانشجو بر عهده دانشگاه کردستان است، بنابراین برای افزایش پذیرش دانشجو نیازمند تخصیص بودجه جهشی هستیم.

وی اظهار کرد: در دانشگاه کردستان برای داشتن حداقل استانداردها باید بیش از 70 هزار مترمربع فضا داشته باشیم تا به دانشگاهی استاندارد نزدیک شویم.

رئیس جدید دانشگاه کردستان خطاب به اساتید و دانشجویان یادآور شد: علاوه بر آنکه موظفیم بستر لازم را برای شکوفایی استعدادها ایجاد کنیم در برابر استعداد و هوشی که خداوند به شما داده همگی مسئول هستیم، بنابراین انتظار دارم که به‌دنبال حرف و شعار نباشیم بلکه به فکر عمل و افزایش اطلاعات خودمان باشیم.

صادقی با اذعان به اینکه سطح انگیزه دانشجویان به‌دلیل عدم تضمین آینده شغلی پایین آمده است، خاطرنشان کرد: باید به‌دنبال تربیت نیروی متخصص باشیم نه تولید مدرک و همواره در راستای حل دغدغه‌های دانشجویان گام برداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۷۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان