//
کدخبر: ۱۶۹۰۵۶ //

حدود ۲۵۰۰ نیرو در بخش آزمایشگاهی دانشگاه ها جذب می شوند

مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ‌گفت: حدود 2 هزار و 500 نیرو در بخش آزمایشگاهی دانشگاه های کشور جذب می شوند.

حدود 2500 نیرو در بخش آزمایشگاهی دانشگاه ها جذب می شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

اباصلت خراسانی روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای دانشگاه بجنورد افزود: بر اساس توافق انجام گرفته با سازمان امور استخدامی کشور این تعداد نیرو تا پایان نیمه اول سال آینده برای مشاغل تخصصی و آزمایشگاه ها جذب می شوند.
وی اظهار داشت: با جذب این تعداد نیرو در بخش آزمایشگاهی و تخصصی دانشگاه ها بخشی از کمبودها برطرف می شود اما، تامین کل نیروها با مشکلات موجود امکانپذیر نیست و تیری در تاریکی است.
خراسانی در رابطه با استفاده از نیروهای قراردادی در استخدامی ها نیز گفت: در این رابطه بارها رایزنی هایی شده تا همین نیروهای موجود در دانشگاه ها تبدیل وضعیت شوند اما اصرار بر این است که جذب نیروی جدیر حتما در فرآیند آزمون استخدامی باشد.
مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خراسان شمالی ظرفیت و پتانسیل وجود شرکت های بزرگ صنعتی را دارد و تعداد اعضای هیات علمی نیز زیاد نیست بنابراین می توانند در کنار هم به جامعه خدمت کنند.
وی افزود: اگر اعضای هیات علمی مرتبط با صنعت و مدیران صنعتی به هم وصل شوند صنعت با پای خود وارد دانشگاه شده و می توانند درآمدزایی خوبی داشته باشند.
خراسانی با اشاره به بیان دائمی مشکلات و کمبودهای نیروی انسانی با سازمان امور استخدامی، گفت: توسعه کیفی کار مهم تر از توسعه کمی است بنابراین به عنوان اولین اقدام در وزارت علوم مناطق را در بحث اداری فعال کردیم.
وی افزود: در این راستا 10 کارگروه شامل طبقه بندی مشاغل، مشاغل اصلی تخصصی، ارتقای رتبه کارکنان، سختی کار، بهره وری نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد کارکنان، نظام جبران خدمت، انتصابات و ضریب پست های مدیریتی در حوزه توسعه کیفی کارکنان ایجاد شده که خراسان شمالی در طبقه بندی مشاغل قرار دارد.
مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه های این کارگروه ها با همکاری خود دانشگاه ها شروع شده ودر کنار 10 برنامه ای که سازمان امور استخدامی به دانشگاه ها ابلاغ کرده برای توسعه کیفی کارکنان در حال اجرا است که 6 برنامه آن مستقیم به حوزه اداری مرتبط است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان