//
کدخبر: ۱۵۸۲۲۳ //

فعالیت رشته پومسه در خراسان شمالی اندک است

مربی تکواندوی خراسان شمالی گفت: افراد بسیار کمی در رشته پومسه در این استان فعالیت می کنند.

فعالیت رشته پومسه در خراسان شمالی اندک است
به گزارش فرتاک نیوز،

فاطمه شعبانی، با بیان اینکه فعالیت در رشته پومسه کمرنگ است، اظهار کرد: مربیان کمتری در این رشته فعالیت می کند و همین امر سبب شده تعداد محدودی از تکواندو کاران در پومسه به فعالیت بپردازند.

شعبانی افزود: خراسان شمالی تکواندو کاران مستعدی دارد که علیرغم مقام های قابل توجه بستر فعالیت ندارند.

وی تصریح کرد: اوضاع اقتصادی فعلی سبب شده خانواده ها کمتر در ورزش سرمایه گذاری کنند و کمتر خانواده ای است که حامی ورزشکاران باشد.

وی نبود فضای اختصاصی تکواندو را مهم ترین دغدغه ورزشکاران اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سالن اختصاصی تکواندو نداریم، درخواست های بسیاری داده ایم و وعده های بسیاری داده اند اما تا کنون محقق نشده است.

اولویت اصلی ورزشکاران مبتدی سالن و تجهیزات است

این مربی تکواندو اظهار کرد: اولویت اصلی ورزشکاران مبتدی سالن و تجهیزات بوده که متاسفانه تکواندو از هر دو محروم است.

به گفته وی جایگاه تکواندو در کشور در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته و اگر ملزومات مورد نیاز آن ها تامین شود قطعا این ورزش در کشور نیز حرف برای گفتن دارد.

داشتن امکانات و مربی مجرب

شعبانی تصریح کرد: داشتن امکانات و مربی مجرب سبب می شود تا نتیجه مطلوب حاصل آید.

وی با بیان اینکه پتانسیل ورزشکاران خراسان شمالی بالاست، افزود: خراسان شمالی در لیگ منطقه ای توانست نایب قهرمان شود چرا که ورزشکاران کارایی بالایی دارند اما مشکلات این ورزش در استان سبب شده نمایندگان استان از کسب عنوان باز مانند.

شعبانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه چرا تعداد محدودی از تکواندو کاران در رشته پومسه فعالیت دارند، گفت: عمده ورزشکاران به رشته کیوروگی علاقه دارند و این مشکل مختص مربیان نیست، مربیان استان در سطحی هستند که بتوانند در هر دو بخش فعالیت داشته باشند.

وی سطح داوران و مربیان خراسان شمالی را نیز بالا ارزیابی کرد و افزود: خراسان شمالی دارای مربیان و داوران مجرب در سطح یک و دو است.

به گفته وی نبود سالن سبب می شود تمرینات محدودی پیگیری شود و اردوهای تیم خراسان شمالی نیز محدود برگزار شود.

تکواندو جزء ورزش های دیر بازده است

به گفته شعبانی تکواندو جزء ورزش های دیر بازده است و برای کسب عنوان باید ورزشکاران سال ها فعالیت داشته باشند و از سویی خانواده ها نیز برای فرزندانشان سرمایه گذاری کنند.

این مربی تکواندو از مهم ترین برنامه های هیئت به دعوت از مربیان مجرب خارج استانی برای کیوروگی و پومسه و اعزام تیم استان به المپیاد استعداد های برتر کشور اشاره کرد.

شعبانی تاکید کرد: تا زمانی که مکان اختصاصی برای تکواندو در نظر گرفته نشود فعالیت در حوزه قهرمانی محدود می شود از سویی فعالیت در پارک ها نیز ممنوع است و عملا تکواندوکاران شدیدا از نبود بستر فعالیت متضرر می شوند.

وی مطرح کرد: به این رشته ورزشی کمتر رسیدگی می شود و حمایت از بخش بانوان کمرنگ تر است، خانم های تکواندوکارنیاز به حضور مربیان مجرب از سایر استان ها دارند این در حالی است که تنها در بخش آقایان تاکنون این مورد محقق شده است.

به گفته شعبانی برگزاری مسابقات بیشتر کمک می کند ورزشکاران بیشتر در رقابت ها خود را محک بزنند و خوشبختانه به این مهم توجه می شود.

این مربی از مهمترین دغدغه تکواندو کاران به نبود بستر فعالیت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه تکواندو خانه اختصاصی ندارد و باشگاه های خصوصی سطح شهر نیز ظرفیت تمامی ورزشکاران در رشته های کیوروگی و پومسه را ندارد و همزمانی تمرین آن ها سبب می شود کمبود فضا بیشتر به چشم آید.

شعبانی ابراز امیدواری کرد تا برای رشته پومسه مربیان اختصاصی از سایر استان ها دعوت کنند و تمرینات تیم استان منسجم پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در رشته تکواندو مربیان خوبی در سطح استان فعالیت دارند، اظهار کرد: مربیان خوبی فعالیت می کنند که سطح کیفی بالایی دارند اما چندان در رشته پومسه فعالیت نمی کنند.

این مربی از مهمترین ویژگی ها تکواندو کاران به صبر و استقامت اشاره کرد و افزود: تکواندو کاران صبر و استقامت را می آموزند تا اینکه از موانع در راه به عنوان فرصت بهره بگیرند و به هدف برسند.

وی از مسئولان خواست برای توسعه این ورزش خصوصا در بخش بانوان از حضور مربیان مجرب استفاده کنند و دعوت از مربیان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۲۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان