//
کدخبر: ۱۶۹۷۳۲ //

تصویب سند ارتقا زنان خانواده در کرمانشاه

کرمانشاه اولین استانی است که سند ارتقا زنان خانواده در شورای برنامه ریزی را تصویب کرد

تصویب سند ارتقا زنان خانواده در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده از تصویب سند ارتقا زنان در کرمانشاه به عنوان اولین استان کشور نام برد و افزود: ۲۷درصد زنان جامعه ایران تحصیلات دانشگاهی دارند و این فرصت باید در اختیار زنان قرار بگیرد تا در مجامع مختلف دولتی حضور یابند که این باعث امید در جامعه می شود.

معاون رییس جمهور در ادامه افزود:یکی از مولفه های مهم در جمهوری اسلامی ایران بحث عدالت است.وعدالت ابعاد مختلفی دارد  برای همه انسان ها عدالت جنسیتی  و بهره برداری از عدالت در زنان و مردان مهم تلقی می شود.

ابتکار افزود: در برخی زمینه ها دختران و زنان ما امکان دسترسی به خدمات را ندارند مثل دختران باز مانده از تحصیل که با توجه به تلاش چشمگیر برای دختران و زنان بازمانده از تحصیل و با توجه به نرخ آموزش باز هم کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد.

معاون رییس جمهور گفت:قبل از انقلاب زنان و دختران بازمانده از تحصیل در ایران ۳۸درصد بود و اکنون به ۳درصد رسیده ولی با توجه به رشد بوجود آمده با همکاری آموزش و پرورش در حل مشکل بازماندن دختران از تحصیل هستیم.

وی از ورزش بانوان به عنوان شاخص مهم در بحث روانی مادران و دختران نام بردو گفت:در استان کرمانشاه قهرمانان ورزشی زیادی داریم وافزود: با توجه به حقوق زنان آسیب های زیادی را مشاهده می کنیم و در موضوع خشونت بر علیه زنان  امروزدر کوزران شاهد طرح تاب آوری بودیم و بازدیدی از اورژانس اجتماعی داشتیم و از اقدامات مهم سازمان بهزیستی در این زمینه تشکر کرد.

ابتکار از پروژه هایی که به طور خاص در استان کرمانشاه برای زنان روستایی در نظر گرفته شده نام برد و افزود:پروژه توان افزایی زنان روستایی در تولید محصولات ارگانیک و حمایت از صندوق خرد بانوان روستایی با همکاری جهاد کشاورزی مورد استقبال زنان روستایی استان کرمانشاه قرار گرفته است.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان