//
کدخبر: ۱۶۳۹۳۷ //

راه‌آهن رشت-قزوین به‌زودی افتتاح می‌شود

استاندار گیلان گفت: پروژه را‌ه‌آهن رشت‌-قزوین جزء پروژه‌های عمرانی و تکمیل‌شده به شمار می‌رود که به‌زودی افتتاح می‌شود.

راه‌آهن رشت-قزوین به‌زودی افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 مصطفی سالاری عصر امروز در نشست خبری در سالن غدیر استانداری رشت اظهار داشت: بخشی از پروژه‌ها در سطح استان گیلان در دهه فجر تأسیس به بهره‌برداری می‌رسد و بالغ بر هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه راه‌آهن رشت-قزوین طی چند روز آینده افتتاح می‌شود افزود: پروژه را‌ه‌آهن رشت‌-قزوین جزء پروژه‌های عمرانی و تکمیل‌شده به شمار می‌رود که به‌زودی افتتاح می‌شود و در راستای سامان‌دهی‌ها طرح‌ها باید از ظرفیت‌های استان بیشتر استفاده کنیم.

سالاری به موضوعاتی نظیر سامان‌دهی رودخانه‌ها، سامان‌دهی طرح دریا و سواحل و تولید اشتغال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گیلان اشاره کرد و گفت: تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها در استان گیلان با شیوه‌نامه‌ها و همدلی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی قابل‌ اجرا و امکان‌پذیر است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: برخی واحدهای تولیدی که در راستای تولیدات خود وام گرفته‌اند ممکن است به دلایل عدم پرداخت اقساط خود، مدیریت ناکارآمد و برخی شرایط عمومی با تحولاتی روبه‌رو شوند که این مساله مشکلات مربوط به این حوزه‌ها است.

وی به موضوعاتی نظیر انتخاب بخشدار‌ها و جوان‌گرایی در پست بخشدار اشاره کرد و گفت: برخی اشخاص که امید و اعتقادی به دولت و شیوه سیاست و قانون‌گذاری در این نظام ندارند، در پست‌های و مسئولیت‌های سیاسی دولت منصوب نمی‌شوند.

استاندار گیلان به تعداد پروژه‌های ناتمام استان گیلان و حقوق عقب‌افتاده قشر کارگر اشاره کرد و افزود: بررسی‌های مرتبط با حقوق کارگران نیز در اولویت باشد و در این ایام سخت باید حقوق کارگرانی که مدت‌هاست مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند پرداخت شود.

سالاری خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های ناتمام در استان گیلان شامل 4 هزار پروژه اعلام شده است و پیگیری‌های مربوط به این پروژه‌ها انجام شده و در این راستا پروژه‌هایی که با پیشرفت فیزیکی بیشتر و خدمات تأثیرگذارتری همراه هستند، زودتر به مرحله تأسیس می‌رسند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با توضیحاتی پیرامون وضعیت برخی پروژه‌های عقب افتاده افزود: طبق مصوبه دولت، برخی از پروژه‌های عقب افتاده که 70 یا 80 درصد اعتبارات این پروژه‌ها توسط دولت اجرا شده است، مابقی مراحل اجرایی آن توسط بخش‌های خصوصی می‌تواند تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه اشخاص مختلف و دستگاه‌های اجرایی برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در میدان شهدای ذهاب رشت زحمت کشیدند اما ایراداتی نیز در این برنامه وجود دارد اما دستاوردها و میزان خدمات در بعد از انقلاب نیز در قالب یک نمایشگاه نمی‌گنجد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: هدف اصلی برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در میدان شهدای ذهاب در شهرداری، مقایسه برخی خدمات و دستاوردهای سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب نسبت به امروز است که مردم بتوانند در یک گذر ساده تا جایی تأثیرات و خدمات را مشاهده کنند.

سالاری با بیان اینکه استفاده درست از ظرفیت‌های استان گیلان در بخش‌ گردشگری، اشتغال‌زایی و دیگر بخش‌ها منجر به کاهش حجم مشکلات در استان گیلان می‌شود گفت: در رابطه با شیوه جذب نادرست و فامیلی برخی افراد در پست‌های مختلف جامعه نیز به شکل جدی پیگیری می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان م به مسائل تشریفات بیش از حد برخی مدیران استانی جهت بازدید از پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: در رابطه با تشریفات و هزینه‌های اضافی برخی مدیران نیز به شکل جدی پیگیر هستیم و اصحاب رسانه نیز در راستای جلوگیری از فرآیند تشریفات، حمایت و مشارکت کنند.

وی گفت: تشریفات ادارای نیز باید به شکل ساده‌تری باشد و بنده معتقدم که برای دانش‌آموزان یا اشخاص خاصی در استان گیلان که به مقام عالی دست یافته و رتبه‌ای کسب کرده‌اند باید تشریفات و بنرهای تقدیر و قدردانی داشته باشیم اما تشریفات برای مدیران در بازدیدها به‌هیچ وجه درست نیست.

به گزارش تسنیم، در جریان این نشست، انتقادات مختلف و زیادی در رابطه با موضوعاتی نظیر جذب نادرست برخی افراد در سطوح جامعه، وضعیت برخی پروژه‌های استانی، مسائل مرتبط با خبرنگاران در نشست‌های مختلف و وضعیت آگهی‌ها در استان و دیگر موارد مطرح شد و اصحاب رسانه نیز سوالات خود را مطرح کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان