//
کدخبر: ۱۶۰۶۳۷ //

معضل سرقفلی کسبه اسلامشهر برطرف شد

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به مشکل اجرای قانون سرقفلی و مالکیت صنوف در این شهرستان گفت: با حمایت‌های وزیر دادگستری و اصلاح برخی بخشنامه‌ها مشکل کسبه شهرستان اسلامشهر در زمینه سرقفلی برطرف و با ابلاغ به دستگاه قضایی شهرستان لازم‌الاجرا شد.

معضل سرقفلی کسبه اسلامشهر برطرف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود مرسلپور عصر امروز در اجتماع کسبه و اصناف شهرستان اسلامشهر که در مسجد قمر بنی هاشم شهرک قائمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه بار فشار اصلی مشکلات مردم در زمینه اقتصاد بر دوش اصناف و کسبه است اظهار داشت: بخش عظیمی از زنجیره اقتصاد کشور را کسبه و تجار تشکیل می‌دهند و در این شرایط اقتصادی تمام تلاش خود را دارند تا با فعال نگه داشتن چرخه زندگی مردم مانع از بروز مشکلات بیشتر در این حوزه شوند.

وی با اشاره به رفع مشکل سرقفلی املاکِ تجاری اسلامشهر بیان کرد: علیرغم اقدامات صورت گرفته در برخی از ادارات و ارگان‌ها هنوز برخی نارضایتی‌ها مشهود است که باید مرتفع شود، چرا که جدا شدن کسبه از زنجیره اقتصاد منجر به فروپاشی نظام می‌شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر ادامه داد: عدم اجرای قانون سرقفلی و مالکیت صنوف یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات کسبه، اصناف و صاحبان واحدهای صنفی در شهرستان اسلامشهر است که به مدت 30 تا 40 سال است که با پیگیری‌های انجام شده نتیجه ای حاصل نشده بود.

مرسلپور با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با دستگاه قضایی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها و همکاری دستگاه قضایی به ویژه وزیر دادگستری معضل حقوق سرقفلی کسبه اسلامشهر با اصلاح دستورالعمل‌های ابلاغی برطرف شد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های پیش از سال 56 که شهرستان اسلامشهر جزئی از بخش مرکزی شهرستان ری بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با افزایش جمعیت این منطقه به شهرستان ارتقا یافته گفت: متأسفانه در دستور ابلاغی هیچ تغییری به وجود نیامده و این امر سبب پدید آمدن مشکلاتی برای کسبه و صاحبان واحدهای صنفی شد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، کارشناسی‌های فنی، حمایت‌های وزیر دادگستری و اصلاح برخی بخشنامه‌ها مشکل کسبه شهرستان اسلامشهر در زمینه سرقفلی برطرف و با ابلاغ به دستگاه قضایی شهرستان لازم‌الاجرا شد که می‌توان از این اقدام به عنوان هدیه ویژه دولت به کسبه و فعالان اقتصادی نام برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۶۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان