//
کدخبر: ۶۹۷۰ //

سلطانی: طبق قانون باید نیم درصد بودجه به صندوق تخصیص یابد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که تحقق سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دانش بنیان در GDP تا ۱۴۰۴ آرمانگرایانه است، گفت: نون باید نیم درصد بودجه به صندوق تخصیص یابد که تاکنون محقق نشده است

 سلطانی: طبق قانون باید نیم درصد بودجه به صندوق تخصیص یابد

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی روز چهارشنبه (۱۳ بهمن) در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: رتبه ایران از نظر سهولت کسب و کار ۱۱۸، از نظر اقتصاد دانش بنیان ۹۴ و از نظر نوآوری ۱۰۶ است که نشان از وضعیت نامطلوب ایران در شاخص های اقتصاد و نوآوری است.

وی با بیان این که اقتصاد دانش بنیان تلفیقی از دانش پیشرفته و فناوری های بومی داخلی است، گفت: تحقق ۱۰ درصد GDP از اقتصاد دانش بنیان در سند چشم انداز آرمان گرایانه است.

سلطانی گفت: ۳ نوع اقتصاد وجود دارد، یک نوع مبتنی بر منبع، یک نوع مبتنی بر بهره وری و نوع سوم  دانش بنیان است، اقتصاد ما در انتهای منبع محوری و در ابتدای توسعه بهره وری محور قرار دارد.

وی افزود: سال پیش است و بنده معتقدم می توانیم هر دو مرحله را با هم پیش ببریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در قانون برای حمایت از شرکت های دانش بنیان معافیت مالیاتی ۱۵ سال، معافیت های گمرکی و تسهیلات متنوع صندوق نوآوری و شکوفایی دیده شده است.

وی با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات با نرخ ۱۱ و ۹ درصد در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نهادی کاملا مستقل است و ساختار آن هیئت امنایی است که ۸ نفر از اعضا وزیر  هستند و ۳ عضو مابقی افراد حقیقی هستند.

سلطانی افزود: از ۲۹۰۰ شرکت دانش بنیان ۳۱۴۱ طرح به صندوق رسیده است که از بین آن ها ۴۹۳ طرح در دست بررسی است ، ۱۷۱۸ طرح تصویب و ۹۳۰ طرح رد شده است، که صندوق تا کنون نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان تسهیلات داده است.

از دبیرخانه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، این همایش با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان