//
کدخبر: ۱۵۸۲۱۴ //

پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ایجاد ۲ خط بی‌آرتی در گرگان موردنیاز است

شهردار گرگان گفت: مطالعات ایجاد ۲ خط بی‌آرتی در گرگان در دست انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن موردنیاز است.

 پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای  ایجاد ۲ خط بی‌آرتی در گرگان موردنیاز است
به گزارش فرتاک نیوز،

 شامگاه شنبه یکصد و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با موضوع بررسی لوایحی از جمله تعیین کرایه حمل بار و مسافر درون شهری، تأمین منابع موردنیاز اجرای خطوط بی‌آر‌تی، مساعدت مالی به هیئت جانبازان و معلولان و غیره برگزار شد.

احمد سالاری، رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری گرگان درباره تعیین بهای خدمات عمومی حمل و نقل بار درون شهری اظهارداشت: کار تعیین کرایه حمل بار در گرگان و حریم آن برعهده سازمان حمل و نقل شهرداری است.

وی افزود: نظام‌مند کردن تعیین بهای خدمات عمومی حمل و نقل بار به استناد ماده 71 قانون شوراها از امسال جزو وظایف سازمان حمل و نقل شهرداری به حساب می‌آید. از سوی دیگر کامیون‌داران نیز مراجعه‌های متعددی به سازمان داشتند و مدعی بودند متولی ندارند.

سالاری گفت: برای جلوگیری از اعمال نظرهای شخصی، نرخ بهای خدمات عمومی حمل و نقل بار در گرگان و حومه را ساماندهی کردیم. هرچند ممکن است در ابتدای امر شهروندان نسبت به آن واکنش داشته باشند اما به مرور شرایط بهتر می‌شود.

در این جلسه بهای خدمات عمومی حمل و نقل بار در گرگان و حومه آن ( مسافت 20 کیلومتری از شهر) برای خودروهای مختلفی مانند وانت، کامیونت، کامیون‌های 6 تن و 10 تن و غیره براساس تن کیلومتر تعیین شد.

تأمین منابع موردنیاز برای اجرای خطوط بی‌‌آرتی در شهر گرگان موضوع دیگری بود که در صحن شورا به آن پرداخته شد.

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان درباره این لایحه گفت: قانون بودجه 97 به شهرداری‌ها این اجازه را داده است تا برای تأمین مالی پروژه‌های مختلف در قالب اوراق اسلامی و مشارکت اقدام کند.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی، مشارکت خوبی با شهرداری‌ها دارد، افزود: برای حمل و نقل انبوه‌بر از جمله بی‌آرتی، ترموا و غیره 50 درصد اصل و سود اوراقی که می‌فروشیم از سوی دولت تضمین می‌شود و نیمی دیگر نیز باید از سوی شهرداری تأمین شود.

شهردار گرگان بیان داشت: براساس مطالعات اولیه‌ای که داشتیم 100 میلیارد تومان برای ایجاد خطوط بی‌‌آرتی پیشنهاد دادیم. بعد از پیگیری‌های ما از وزارت کشور قرار شد شهرداری گرگان درخواستی به شورای شهر ارائه دهد و در صورت تصویب شورا و با تأیید معاونت عمرانی استانداری گلستان، مصوبه به وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعه ایجاد خطوط بی‌آرتی شهر گرگان در حال انجام است، گفت: حداکثر تا سه‌شنبه هفته جاری برای تصویب لایحه و قرار گرفتن در لیست انتشار اوراق فرصت داریم. اگر مشاور اجرای آن را مورد تأیید قرار دهد از کمک 50 درصدی دولت استفاده خواهیم کرد و در غیر این صورت نیز از ظرفیت انتشار اوراق برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم.

حسین ربیعی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان درباره این لایحه گفت: در حال حاضر دو مسیر ترمینال- ناهارخوران و جرجان- میدان بسیج مورد بررسی و مطالعه قرار دارد. اما معتقدم اجرای این پروژه با توجه به عرض کم خیابان‌های گرگان امکانپذیر نیست و بهتر است از سایر سیستم‌های حمل و نقل مانند اتوبوس‌های شهری استفاده کنیم.

ناصر گرزین، عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان اظهارداشت: به رغم کارهایی که در زمینه حمل و نقل عمومی در شهر انجام شده است، هنوز با مشکل مواجه هستیم. گرگان شرایط خوبی برای ایجاد خطوط بی‌آرتی دارد و باید از این فرصت برای توسعه حمل و نقل عمومی در گرگان بهره بگیریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان