//
کدخبر: ۱۵۷۷۳۲ //

شهرداری‌ها به دنبال تامین منابع مالی جدید باشند

مدیرکل دفترهماهنگی عمران وخدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌ها باید به دنبال تامین مالی جدید باشند زیرا تکیه کردن به دولت هیچوقت نمی‌تواند به تامین مالی شهرداری کمک کند.

شهرداری‌ها به دنبال تامین منابع مالی جدید باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

اشکان جعفر کریمی امشب در جلسه شهرداران لرستان اظهار داشت: سازمان شهرداری‌ها به عنوان دستگاهی که متولی راهبری شهرداری‌ها است همواره دنبال شنیدن مطالب و راهکارهایی برای رفع مشکلات است.

وی افزود: برخی موارد ارائه شده توسط حاضران جلسه برآورده شده و برخی مطالبات نیز نیازمند اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت است؛ سازمان شهرداری اسنادی را با عنوان اسناد آسیب شناسی سازمان تهیه کرده و به تصویب هیئت دولت رسیده، در این سند شناسایی مشکلات شهرداری و دهیاری و حل آنها به صورت کوتاه مدت و بلند مدت مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفترهماهنگی عمران وخدمات روستایی سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور عنوان کرد: برای اصلاح قوانین شهرداری ها نیزمقاومت دستگاهی و مجلس را داریم بنابراین گاهی روند اصلاح طول می کشد؛ برخی مشکلات نیز در کوتاه مدت در قوانین بودجه سنواتی به دنبال حل آنها هستیم، دستگاه اجرایی شدن دهیاری‌ها، رعایت سقف جمعیت شهری و روستایی در توزیع اعتبارات و توزیع کشوری بخشی از اعتبارت ارزش افزوده جز این موارد است.

وی به برخی اقدامات در بلندمدت اشاره و بیان کرد: اصلاح قوانین شهرداری ها نیز فرآیند طولانی است البته قانون شهرداری قانون خوبی است و علت اصلاح نشدن هم همین بوده اما به دلیل اینکه گذرزمان اصلاح قوانین را ایجاد می کند این لایحه در دست بررسی است، در این اصلاحیه تامین مالی شهرداری ها، افزایش اختیارات شهرداری ها  و موارد دیگر مورد توجه قرارگرفته است.

کریمی تصریح کرد: لایحه دهیاری‌ها را  نیز در دست اقدام است که هفته گذشته درهیئت دولت مطرح شد با توجه به اینکه 27 دستگاه در روستا فعال و ازطرفی بسیاری از قوانین قدیمی هستند لازم است بخشی از قوانین اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت پسماند نیز توانستیم ردیف خیلی خوبی از مجلس مصوبه بگیریم اما تامین منابع صورت نگرفته است؛ سازمان شهرداری ها این آمادگی را دارد که از محل تسهیلات صندوق شهردار برای تمام طرح‌هایی که درآمدزایی دارد تسهیلات کم بهره با ضمانت‌های آسان پرداخت کند.  

مدیرکل دفترهماهنگی عمران وخدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ما هیچگاه پشتیبانی از دهیاری و شهرداری را کنارنگذاشته ایم اما شهرداری ها باید به دنبال تامین مالی جدید باشند زیرا تکیه کردن به دولت هیچوقت نمی تواند به تامین مالی شهرداری کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان