//
کدخبر: ۱۵۸۰۷۴ //

قزوین جزء استان‌های دارای کمترین سکونتگاه‌های غیررسمی

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: قزوین از لحاظ تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی جزء استان‌های خوب کشور است اما همین تعداد کم هم باید به‌سرعت ساماندهی شود.

قزوین جزء استان‌های دارای کمترین سکونتگاه‌های غیررسمی
به گزارش فرتاک نیوز،

 منوچهر حبیبی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان و کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری تأکید کرد: وظیفه پیگیری و هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در هر شهرستان بر عهده فرمانداری‌ها است.

به گفته وی، با توجه به اعتبارات لازم برای هر شهرستان، فرمانداری ضمن ورود به این مسئله سهم هر دستگاه را نیز باید تعیین کنند.

حبیبی بابیان اینکه فرمانداری قزوین همچنین باید کار ساماندهی مناطق لالوها، باغ نشاط و کوی بهار را پیگیری کنند، یادآور شد: قزوین از لحاظ تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی جزو استان‌های خوب کشور است اما همین تعداد کم هم باید به‌سرعت ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: همه امکانات برای توانمندسازی و ساماندهی مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین وجود داشته و ضروری است تنها با ایجاد یک مدیریت متمرکز، موضوعات لازم را مورد پیگیری قرار داد.

این مسئول در ادامه به پیامدهای اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره و تأکید کرد: عدم مدیریت، وجود ناهمگونی فرهنگی، ترددهای مشکوک، بزهکاری و حتی کم‌سوادی ازجمله موارد رشد یافته موجود در چنین محیط‌هایی است.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: خوشبختانه قزوین از نظر سکونتگاه‌های غیررسمی، به‌استثنای اکبرآباد و زورآباد اقبالیه، از رتبه خوبی در کشور برخوردار بوده و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه از استان به نیکی یاد می‌کند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به تک‌محوری عمل کردن برخی اقدام‌ها در این مناطق اشاره کرد و گفت: رویکرد کلی مدیریت شهری در دوره‌های مختلف از جنس کالبدی و سخت‌افزاری بوده و انتظارات و مطالبات مردم هم بیش‌تر در این حوزه بوده ولی اکنون ضرورت دارد تا رویکرد کالبدی، اجتماعی و فرهنگی تغییر پیدا کند.

وی همچنین به موضوع اقتصاد و اهمیت آن در توانمندسازی این‌گونه مناطق اشاره کرد و گفت: موضوعی که باید در این نواحی موردتوجه قرار گیرد ایجاد هر چه بیشتر اشتغال‌زایی و ارتقای سطح اقتصادی خانوارهای ساکن در آن است.

حبیبی با تأکید بر مشارکت مردم این مناطق در برخی امور، تصریح کرد: مشارکت و همراهی مردم در این رابطه بسیار مهم است و اگر مردم خود را دخیل ندانند کارها به نتیجه نخواهد رسید.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری در پایان با اشاره به ظرفیت سازمان عمران و بهسازی شهرداری و ستاد بازآفرینی شهری، ابراز کرد: تعیین و تکلیف زمین‌های بلااستفاده در اولویت قرار داشته و همه دستگاه‌ها باید با هم‌افزایی و تعامل بیشتر به توانمندسازی این مناطق اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۰۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان