//
کدخبر: ۱۴۹۳۳۸ //
عضو شورای اسلامی شهر اراک:

مسئولیت بی خطر کردن زباله های عفونی برعهده علوم پزشکی است

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: مسئولیت بی خطر کردن زباله های عفونی برعهده علوم پزشکی است و در این زمینه مدیریت شهری اراک نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

مسئولیت بی خطر کردن زباله های عفونی برعهده علوم پزشکی است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا مرادی عصر شنبه در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه علوم پزشکی باید به عنوان متولی حوزه سلامت در زمینه بی خطر کردن پسماندهای عفونی اقدام کند، اظهار داشت: زمانی که یک دستگاه به وظیفه خود عمل نمی کند قطعا این انتظار و تضمین که در پایان کار و بعد از خرید دستگاه زباله سوز، هزینه آن را پرداخت کند غیرمنطقی است.

مسئول کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: در این زمینه باید از ظرفیت مراجع ذیصلاح برای ملزم کردن علوم پزشکی در زمینه سترون کردن زباله های عفونی استفاده شود.

مرادی عنوان کرد: همچنین لازم است شهرداری نیز با استفاده از توان بخش خصوص در این زمینه با علوم پزشکی همکاری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری تصریح کرد: از مهم ترین اقداماتی که تاکنون انجام شده خرید اتوبوس های جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بوده که در دو مرحله ٢٣دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده و ورود اتوبوس های باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه همچنین سرپرست شهرداری اراک در زمینه کشتارگاه دام اراک توضیح داد: براساس بازدیدهایی که از کشتارگاه دام انجام شده، مشکلاتی در این کشتارگاه وجود دارد که نیاز به نظارت بیشتر توسط علوم پزشکی دارد. در این رابطه قطعا بازدیدهای سرزده می تواند بسیار دارای اهمیت و تاثیرگذار باشد.

ابوالفضل شالی بگ افزود: اخیرا ١٠٠تن آسفالت در سطح شهر و پروژه های شهری توزیع شده که با توجه به اهمیت این مساله برای رفع مشکلات کارخانه آسفالت، شهرداری نیز پیگیری های لازم را در دستور کار دارد.

در این جلسه مصوب شد که سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک از مبلغ ٩٠٠ میلیون تومان درآمد حاصل از محل فروش اتوبوس ها، ٥٠درصد آن را به تامین قطعات اتوبوس های جدید و ٥٠ درصد مابقی را به بازسازی و ترمیم اتوبوس های قدیمی اختصاص دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان