//
کدخبر: ۱۴۷۶۳۶ //

توصیه فرماندار پلدختر؛ روستاهای حاشیه کشکان را تخلیه کنید

بارش باران در لرستان و به ویژه پلدختر که از روز گذشته شدت بیشتری گرفته است باعث مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی و حتی تخریب برخی مناطق شده است.

توصیه فرماندار پلدختر؛ روستاهای حاشیه کشکان را تخلیه کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

 محور خرم‌آباد به پلدختر که به علت باران شدید و احتمال ریزش کوه بر اساس اعلام رئیس پلیس راه لرستان شب گذشته برای پیشگیری از خطرات احتمالی مسدود شده بود امروز بازگشایی شد.

سرهنگ مرتضی چغلوند در توضیح این خبر افزود: شب پیش به‌علت شرایط نامناسب جوی این محور مسدود شده بود که با تلاش دستگاه‌های مربوطه محور خرم‌آباد- پلدختر بازگشایی شده است. البته این بازگشایی با احتیاط است و امکان انسداد دوباره این محور با توجه به شرایط و برای پیشگیری از خطرات وجود دارد، لذا از رانندگان می‌خواهیم با توجه به شرایط جوی با احتیاط کامل رانندگی کنند.

آب اکثر روستاهای شهرستان پلدختر قطع است

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است و با وجود حضور اکیپ‌های آبفار استان در منطقه به علت مسدود بودن راه دسترسی امکان خدمات‌دهی وجود ندارد.

علیرضا کاکاوند اظهار کرد: براثر سیلاب دیشب آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است. البته میزان خسارت مشخص نیست و برخی از قطعی‌ها مربوط به قطع شدن برق و شکستگی لوله‌هاست. اکیپ‌های آبفار استان در منطقه حضور دارند اما زمان دقیق وصل شدن آب این روستاها مشخص نیست و در صورت نیاز تانکر آبرسانی به روستاها فرستاده می‌شود.

اعزام اکیپ‌های امداد و نجات به پلدختر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از اعزام دو اکیپ امداد و نجات به شهرستان پلدختر خبر داد.

صارم رضایی  اظهار کرد: با توجه به بارش‌های استان، وقوع سیل و آبگرفتگی پلدختر دو اکیپ با تجهیزات لازم از جمله لجن‌کش، به این شهرستان اعزام شده است. هم‌چنین با توجه به اعلام تشکیل جلسه ستاد بحران کوهدشت در این شهرستان حضور پیدا کردیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد. ضمن آن که وضعیت همه شهرستان‌ها را بررسی می‌کنیم.

مسکن مهری زیر آب‌رفته

هم‌چنین به دنبال بارش‌ها فرماندار پلدختر نیز از زیر آب رفتن مسکن مهر این شهرستان خبر داد.

نعمت‌الله دستیاری اظهار کرد: امروز بر اثر بارش شدید باران در شهرستان مشکلاتی در اکثر بخش‌ها به‌وجود آمده است. خطر سیلاب وجود دارد و تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش هستند.: طبقه اول مسکن مهر پلدختر به‌علت جانمایی نامناسب، زیر آب رفته است و شرایط خوبی ندارد و در محاصره آب قرار دارد.

تشکیل جسله فوری مدیریت بحران در شهرستان

فرماندار پلدختر هم‌چنین از تشکیل جسله فوری مدیریت بحران در شهرستان خبر داد.

نعمت‌الله دستیاری گفت‌: متاسفانه به تمامی بخش‌های شهرستان خسارات زیادی وارد شده است. در این حادثه خسارت جانی نداشتیم اما تلفات دامی داشتیم که میزان آن هنوز مشخص نیست.

دستیاری افزود: در حال حاضر اکثر راه‌های روستایی شهرستان قطع است. در برخی روستاهای این شهرستان با قطعی آب و برق مواجه‌ایم و حتی شاهد ریزش کوه بودیم به طوریکه محور ترانزیت خرم‌آباد – پلدختر مسدود است.

وی با بیان این‌که خسارت زیادی به بخش زیرساختی این شهرستان وارد شده است، افزود: حتی به مسکن مهر شهرستان پلدختر نیز خسارت وارد شده است.

فرماندار پلدختر با بیان این‌که بیشترین تلاش‌مان جلوگیری از تلفات جانی است،  یادآور شد: البته جلسه شورای بحران تا ظهر امروز در شهرستان برگزار می‌شود و ظرف روزهای آینده کارگروهی برای بررسی میزان خسارت تشکیل خواهد شد.

خسارت سیلاب به واحدهای روستایی شهرستان پلدختر

مدیر بنیاد مسکن شهرستان پلدختر گفت: سیلاب به واحدهای روستایی شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد.

سیدمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر اضافه کرد: میزان دقیق خسارات فعلا مشخص نیست و نمی‌توانیم در این رابطه اظهارنظری کنیم. به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرده‌ایم هرچه سریع‌تر میزان دقیق خسارات را در بخش‌های مختلف به ما گزارش دهند. خوشبختانه در این سیلاب هیچ‌گونه خسارت جانی تا این لحظه گزارش نشده است.

شبکه برق شهرستان پلدختر در حالت پایدار قرار دارد

مدیر توزیع برق شهرستان پلدختر گفت: شبکه تا این لحظه (مخابره خبر) در حالت پایدار قرار گرفته است.

محمدطاهر متش‌پور در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا افزود: به دنبال وقوع بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان تمامی اکیپ‌های ما به حالت آماده باش قرار گرفته و در شرکت مستقر هستند.

وی ادامه داد: این سیلاب خسارات زیادی به تاسیسات زیرساختی برق شهرستان وارد کرده است اما میزان دقیق آنها مشخص نیست.

متش‌پور اضافه کرد: در حال حاضر هیچ روستا یا منطقه‌ای در شهرستان با قطعی برق مواجه نیست و شبکه در حالت پایدار قرار گرفته است.

مدیر توزیع برق شهرستان پلدختر عنوان کرد: براثر شدت بارش‌ها برق چندین روستا در ساعات اولیه حادثه قطع شد که با پشتکار و سرعت عمل همکاران بلافاصله وصل شد.

وی افزود: اگر هم مشکلی وجود دارد از ناحیه انتقال بوده نه توزیع و آنهم گذراست که رفع خواهد شد.

اعزام چهار اکیپ شرکت گاز به شهرستان پلدختر

مدیر روابط عمومی شرکت گاز لرستان از اعزام چهار اکیپ به شهرستان پلدختر خبر داد.

محسن اصل مرز  گفت: سیلاب خسارات زیادی به تاسیسات شرکت گاز در شهرستان پلدختر وارد کرده اما میزان دقیق خسارات مشخص نیست.

اصل مرز با بیان این‌که خوشبختانه با تلاش مستمر همکاران فعلا قطعی گاز نداریم، اظهار کرد: به دنبال وقوع سیلاب چهار اکیپ به پلدختر اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز لرستان با بیان این‌که مدیرعامل و چندتن از مدیران شرکت در منطقه حضور دارند، افزود: در این سیلاب چندین مورد شکستگی لوله داشتیم که بلافاصله ترمیم شدند؛ لذا با حضور این اکیپ‎ها مردم نباید نگران قطعی گاز باشند.

آماده‌باش هلال احمر لرستان برای حوادث احتمالی سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از آمادگی این جمعیت در راستای سیل اخیر خبر داد.

صارم رضایی  اعلام کرد: در پی بارش‌های اخیر استان شاهد سیل و آبگرفتگی شهر پلدختر و روستاهای آن از جمله چم گردله، وره زرده، سراب حمام، گری بلمک، تپه واشیو، کلماکره و وره زردی بودیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا چهار تیم از پلدختر و سه تیم از مرکز استان به این مناطق حادثه دیده جهت امدادرسانی منتقل شدند.

رضایی امدادرسانی به افراد حادثه دیده را ۱۳ خانوار اعلام کرد و گفت: تیم‌های امداد و نجات به ۵۵ نفر خدمات‌دهی کردند.

مدیر جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: هم‌چنین ۱۱۰ تخته پتو، ۲۵ موکت، ۱۳ چراغ والور، ۴۰ کیلو نایلون، ۱۲ ست انواع ظروف و ۱۳ بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی با بیان این‌که در این شهرستان ۱۶ روستا مورد رصد و بازدید قرار گرفتند، ادامه داد: هم‌چنین برای تخلیه آب منازل از کف کش استفاده شد.

رضایی از سیل و آبگرفتگی روستاهای شهرستان دورود نیز خبر داد و گفت: این روستاها شامل پیرآباد، ده نو، حشمت‌آباد، گاوکشته، میدانک و درمیان هستند که دو تیم امدادرسانی به این مناطق اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به سیل و آبگرفتگی روستاهای شهرستان کوهدشت نیز گفت: روستاهای امیرآباد، زمزم و بخش کوشکی از جمله مناطقی هستند که گرفتار سیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا دو اکیپ جهت ارزیابی به این مناطق اعزام شدند.

آب 60 روستای پلدختر همچنان قطع است

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان با بیان این مطلب که آب 60 روستای پلدختر همچنان قطع است به ایسنا گفت: آب 35 روستای این شهرستان به دلیل قطعی برق و مابقی به دلیل شکستگی و تخریب خط انتقال قطع شده است.

علیرضا کاکاوند ادامه داد: به این روستاها خسارت زیادی وارد شده است.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان با اشاره به این‌که چند اکیپ از استان به پلدختر اعزام شدند، افزود: هم‌چنین لوله و اتصالات مورد نیاز برای وصل مجدد آب این روستاها را ارسال کردیم.

کاکاوند با بیان این‌که کار وصل مجدد آب بسیار سخت است، عنوان کرد: تلاشمان این است که آب بخشی از این روستاها را وصل کنیم.

وی بیان کرد: در شهرستان کوهدشت نیز 60 روستا قطعی آب داشتند که هم‌اکنون وصل شدند.

ساکنان 100 واحد مسکونی روستایی در پلدختر اسکان اضطراری می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ساکنان 100 واحد مسکونی روستایی در پلدختر اسکان اضطراری می‌شوند.

 احمد مرادپور در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر اظهار کرد: متاسفانه وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر باعث بروز خسارت‌های گسترده‎ای در بخش‌های مختلف شده است.

وی ادامه داد: بیشتر این خسارات مالی است که براورد دقیق آنها بیشتر از ده روز طول می‌کشد.

مرادپور یادآور شد: این سیلاب به ابنیه، پل‎ها، واحدهای مسکونی، تاسیسات آب و برق و ... خسارت وارد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که سیلاب به واحدهای روستایی ساخته شده در مسیل‎ها خسارت وارد کرده است، عنوان کرد: با برنامه‎ریزی صورت گرفته ساکنان 100 واحد مسکونی روستایی اسکان اضطراری خواهند شد.

مرادپور با اشاره به این‌که تقسیم کار شده و تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده‎اند، از قطع بودن راه ارتباطی بیشتر روستاهای پلدختر خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل رفع شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در مدیریت ساخت برخی روستاهای آسیب‌دیده از سیلاب مشکل داریم و شاهدیم قسمت عمده‎‌ای از آنها بصورت غیر مجاز ساخته شده‎اند.

توصیه فرماندار پلدختر به ساکنین روستاهای حاشیه رودخانه کشکان

فرماندار شهرستان پلدختر به ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه کشکان توصیه کرد واحدهای خود را تخلیه کنند.

نعمت‌الله دستیاری در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر  گفت: به دنبال بارش‌ها و شدت گرفتن آنها وقوع سیلاب را داشتیم که باعث خسارت به بخش‌های مختلف شهرستان شد.

فرماندار پلدختر یادآور شد: از چند روز قبل توسط بخشداران و دهیاران هشدارهای لازم را داده بودیم؛ باتوجه به این‌که عمده بارش‎ها بصورت رگباری و شدید خواهد بود ساکنین روستاهای حاشیه رودخانه‎ها و مسیر روان‎آب‎ها باید واحدهای خود را تخلیه و نقل مکان کنند.

وی افزود: برای این افراد اسکان اضطراری را در نظر گرفته‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان