//
کدخبر: ۱۴۴۵۷۸ //

شورای مهارتی در استان مرکزی تشکیل می‌شود

استاندار مرکزی گفت: شورای مهارتی در استان مرکزی تشکیل می‌شود.

 شورای مهارتی در استان مرکزی تشکیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدعلی آقازاده عصر امروز در شورای آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌‌وپرورش در مدارس اظهار داشت: نباید تنها به آموزش علمی اتکا کرد بلکه باید مهارت آموزی هم گسترش و نهادینه شود، در همین راستا لازم اطت آموزش‌وپرورش ضمن بهره‌مندی از توانمندی‌ و شایستگی به سمت ایجاد خلاقیت و مهارت آموزی سوق داده شود، زیرا مهارت سبب تسهیل و تسریع در  فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌شود و استان به افراد دارای مهارت نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به مشکلات گریبان‌گیر جامعه در بخش اقتصاد و اشتغال و همچنین سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان کشور در قالب چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه، عطف توجه و تمرکز بر راهکارهای ریشه‌ای، اساسی و اثربخش ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

آقازاده بیان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی، در راستای ترغیب و توسعه کارآفرینی، به ویژه در مراکز آموزش مهارتی، یکی از این راهکارهای اساسی محسوب می‌شود که می‌تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و کارآفرین و در نهایت کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش بهره‌وری و کارایی شاغلین بخش‌های مختلف منجر شود.

وی ادامه داد: در همین راستا شورای مهارتی استان تشکیل می‌شود تا از ضمن ایجاد هم‌افزایی از موازی کاری جلوگیری شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تشکیل شورای مهارت‌آموزی نیاز اساسی استان است، پیشنهاد شده است که دبیری این شورا را آموزش‌و پرورش باشد، دستگاه های متولی به خصوص اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان وظیفه دارند اداره کل آموزش و پرورش استان را در این مسیر پشتیبانی کنند.

آقازاده برضرورت آموزش‌های مهارتی گفت: ریشه کنی معضل بیکاری با توجه آمار جوانان بیکار به ویژه دانش‌آموختگان فاقد مهارت در گرو تغییر فرهنگ اشتغال و ترویج آموزش‌های مهارتی به عنوان شاهراه افزایش اشتغالزایی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ایجاد اشتغال برای جوانان نیازمند زمینه هایی است که آموزش مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار یکی از آنها است.

طرح واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان در استان مرکزی اجرا می‌شود‌

معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز گفت: طرح واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان در استان مرکزی اجرا می‌شود.

‌فتح‌الله حقیقی ‌با اشاره به پیشنهادات آموزش‌وپرورش اظهار داشت: طرح واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان و تغییر ساعت کاری بسیار خوب است، این دو طرح در کشورهایی مثل ژاپن و استرالیا کاملا اجرا می‌شود و نتیجه‌های مطلوبی هم داشته است.

وی افزود: آنها سال‌ها است که این کار را انجام می‌دهند، درست است  که آنها نگاه و نگرش متفاوتی دارند اما در یک مورد باهم مشترک هستیم و آن حفظ  استقلال یک جوان و نوجوان است، نوع تربیت فرزند سالاری در آینده سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود، که لازم است هم‌اکنون ورود کنیم، اما و اگرهایی در اجرای طرح واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان وجود دارد که لازم است زمینه آن کاملا فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: دانش‌آموزان مدیران آینده کشور هستند که باید در برابر ناملایمات بایستند پس لازم است از هم اکنون آمادگی لازم در آنها ایجاد شود، شرایطی که مانع از سو تعبیر و آمادگی اولیا را در این زمینه ایجاد می‌کنند را باید لحاظ کرد، تا خود انجمن اولیا و مربیان مدرسه پیشگام شوند.

وی اضافه کرد: در این راستا، در مرحله بعد در گستره محدود اجرا و بازخورد آن در شورای آموزش‌وپرورش طرح شود و بعد استمرار داشته باشند، لازم است بعد از توضیح و اجرای محدود، بازخورد گزارش شود و نسبت به اجرای کامل آن تصمیم‌گیری شود.

حقیقی ادامه داد: لازمه اجرای یک طرح، وجود زمینه آن است، پس لازم است حتما زمینه اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان