//
کدخبر: ۱۳۰۶۶۹ //
استاندار مرکزی:

آموزش فنی حرفه‌ای باید وارد مدارس و دانشگاه‌ها شود

استاندار مرکزی بر ضرورت ورود آموزش‌های فنی حرفه‌ای به مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

آموزش فنی حرفه‌ای باید وارد مدارس و دانشگاه‌ها شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سید علی آقازاده در اولین نشست شورای مهارت استان مرکزی که با حضور دکتر پاک سرشت رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی و تعمیم آن به واحدهای بزرگ و کوچک به عنوان یک استان صنعتی و دارای سابقه کارآفرینی، شاهد آغاز فعالیت شورای مهارت در استان هستیم .

وی یکی از اقدامات موثر در زمینه ایجاد مشاغل پایدار و مهارت آموزی جوانان و نوجوانان که در سنین آموزش و ارائه خدمات فنی و مهارتی قرار دارند را آموزش های فنی و حرفه ای دانست و گفت: این آموزش ها می تواند برای آینده استان و ایجاد شغل مهم و موثر باشد، استان مرکزی در صنعت و کشاورزی دارای جایگاه است و در حوزه مهارت آموزی برای نیروی کار نیز می توان فرصت خوبی را ایجاد کرد .

آقازاده تصریح کرد: برای توسعه مشاغل پایدار در استان می توان شاخه های فنی و حرفه ای را به روستاها برد و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را در نظر گرفت، مهارت آموزی را توسعه بخشید و با توجه به امکانات و تسهیلات در جهت حفظ جمعیت روستایی و ارتقای اقتصاد و اشتغال روستایی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه ای در استان مرکزی دارای سابقه چند دهه‌ای است و امکانات مورد نیاز را در اختیار دارد و باید این ظرفیت را معرفی و به درستی اطلاع رسانی کرد، گفت: این مهارت افزایی ها به جامعه کمک می کند و نگاه حرفه ای آن در جهت کارآفرینی و اشتغال کمک کننده خواهد بود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کمیته امداد خودکفایی مددجویان خود را به عنوان یک هدف دنبال می کند و می تواند در این راستا از آموزش های فنی و حرفه ای استفاده کند، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید به داخل مدارس راه یابد و دانشجویان نیز در کنار مباحث تئوری به مباحث عملی نیز مسلح شوند تا از رشته تحصیلی خود بهره‌برداری اجرایی کنند .

آقازاده اضافه کرد: شورای مهارت در استان مرکزی می تواند پایه گذار فعالیت های مناسبی در رشته های مختلف باشد. اتحادیه ها، اصناف و مجامع امور صنعتی می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند و امید است از امکانات موجود بهره مند شود و در جهت کارآفرینی موثر عمل کنند .

به گزارش ایسنا، سعید شاه محمدی مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی بیان کرد: این شورا همسویی متولیان مهارت آفرینی در راستای توسعه فرهنگ مهارت را دنبال می‌کند. نیازسنجی آموزشی در استان انجام شده و آمادگی اجرای سند مهارتی در نیمه دوم سال وجود دارد تا زیرساخت های لازم برای سال ٩٨ آماده شود .

در این جلسه مصوب شد که دبیرخانه شورا به سرعت فعال و از ظرفیت صاحب نظران و کارآفرینان استان استفاده شود و تا پایان سال نیز ٢ جلسه برگزار خواهد شد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان