//
کدخبر: ۱۲۹۰۰۳ //

اصفهان / منزل به منزل به یاد شهدای جبهه‌ها در عاشورای حسینی

هیئت متوسلین به شهدای کربلای معلی امامزده نرمی دولت آباد هر سال در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در منازل شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی با خانواده این شهدا دیدار می‌کنند.

اصفهان / منزل به منزل به یاد شهدای جبهه‌ها در عاشورای حسینی
به گزارش فرتاک نیوز،

حدود سی سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد ولی خانواده‌های زیادی هنوز هم در غم فرزندان خود هستند و حال و هوای روزهای دفاع مقدس در منازلشان حس می‌شود؛ فرهنگ دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باید در جامعه ترویج داده شود چرا که احترام جامعه نسبت این خانواده‌ها نشان دهنده پایبندی آنان به ارزش‌های ملی و مذهبی است.

نسل جوان و نوجوان باید بدانند عزت و اقتدار امروز کشور را مرهون رشادت ها و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگران هستیم و حضور در منازل شهدا زمینه تحقق این امر در اذهان نسل جدید می‌شود.

مقام معظم رهبری در این مورد با بیان اینکه صبر و استقامت خانواده شهدا در مصیبت از دست دادن نزدیک‌ترین افراد خود، یک ارزش بسیار والا است تأکید کردند: عوامل اصلی حفظ انقلاب اسلامی و قدرت آن، مفاهیم و ارزش‌های عظیمی همچون «شهادت، جهاد و صبر و استقامت خانواده‌های شهدا» است و دشمن تلاش دارد تا این ارزش‌ها را از جامعه بگیرد و متأسفانه برخی نیز در این چارچوب قلم‌فرسایی می‌کنند.

ایشان با تأکید بر لزوم قدردانی از شهیدان و خانواده‌های آنان، خاطرنشان کردند: همه زیر بار منت شهیدان هستیم و هر کس در جهت فراموش شدن یاد شهیدان یا اهانت و بی‌اعتنایی به خانواده‌های آنان کاری انجام دهد، در واقع به کشور خیانت کرده است.

یکی از رسوم ارزشمندی که در یکی از محله‌های اصفهان وجود دارد بازدید و تکریم از خانواده‌های شهدا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است.

هیئت متوسلین به شهدای کربلای معلی محله امامزده نرمی واقع در شهر دولت‌آباد شهرستان برخوار هرساله در این دو روز با حضور به صورت دسته عزاداری در منازل شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن تکریم خانواده‌های آن‌ها تجدید میثاقی با آرمان‌های شهدا انجام می‌دهند.

احمد نریمانی مسئول این هیئت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: از همان نخستین سال پس جنگ تحمیلی این سنت در این هیئت شکل گرفته و تاکنون خوشبختانه هرساله در منازل شهدای محل حضور پیدا کرده‌ایم و ضمن ابراز همدردی و تسلی به خانواده‌های شهدا قصد تبیین ارزش والای شهدا را برای نسل نوجوان داریم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان