//
کدخبر: ۵۳۸۴۸ //

مراسم عاشورای حسینی در سلیمانیه عراق برگزار شد

مراسم با شکوه عاشورای حسینی امسال هم همانند سنوات گذشته در شهر سلیمانیه در شمال عراق با حضور صدها تن از عزاداران از اهل سنت و شیعیان در این شهر کردنشین برگزار شد.

مراسم عاشورای حسینی در سلیمانیه عراق برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

صدها نفر از شیعیان و علاقه مندان به اباعبدالله الحسین (ع) در قالب هیات های عزاداری با حرکت در خیابان 'سالم' در مرکز شهر سلیمانیه، مراسم عزاداری این روز را برگزار کردند.

 

برخی از شبکه های تلویزیونی کرد زبان عراق از جمله شبکه 'ان ار تی' گوشه هایی از آن این مراسم باشکوه را پخش کردند و عزاداران با حرکت از خیابان سالم خود را به حسینیه 'حکیم' در مرکز شهر رساندند و آنجا مراسم ها را ادامه دادند.

 

حسینیه حکیم در دهه 90 قرن گذشته با همت آیت الله شهید محمد باقر حکیم و همکاری جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق بنا شده و از آن زمان تا به امروز در این حسینیه آیین های عزاداری حسینی برگزار می شود.

 

برخی از اهل سنت در کردستان عراق نیز بواسطه عشق و علاقه ای که به اباعبدالله الحسین (ع) دارند، مراسم سالروز شهادت امام حسین را در درون تکایا و مساجد خود برگزار می کنند.

 

به نوشته سایت خبری شبکه تلویزیونی 'ان آر تی' نزدیک به جنبش تغییر کرد، مراسم عاشورای حسینی هرساله علاوه بر حسینیه حکیم در داخل مساجد و تکایا در سلیمانیه برگزار می شود.

 

به رغم اختلافات موجود بین بغداد و اربیل برسر همه پرسی اقلیم کردستان عراق اما امسال تعدادی از رهبران و شخصیت های سیاسی کرد به مناسبت سالروز عاشورای حسینی بیانیه هایی منتشر کرده و از امام حسین (ع) به عنوان الگوی وحدت در بین مسلمانان یاد کردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان