//
کدخبر: ۱۲۸۳۰۲ //

التزام عملی شهروندان نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی مطلوب نیست

امام‌جمعه قم گفت: با بهبود شاخص‌های سلامت و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توان هزینه‌های صرف شده در این بخش را در مسیرهای عمرانی و توسعه استان به کار برد.

التزام عملی شهروندان نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی مطلوب نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله سید محمد سعیدی در نخستین جلسه مجمع سلامت قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان قم در مسئله سلامت باید از استان‌های برتر و نمونه باشد.

وی با اشاره به قرار داشتن در ماه محرم افزود: باید با نگاه منطقی و همراه با در نظر داشتن مباحث دینی به مقوله سلامت شاخص‌های این مقوله مهم را در سطح استان افزایش دهیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مسئله انتظار به عنوان افضل عبادات یک فرد مسلمان در روایت‌های اسلامی مورد تأکید واقع شده که دارای ابعاد مختلف اجتماعی و فردی می‌شود.

امام‌جمعه قم با تأکید بر ابعاد جمعی انتظار خاطرنشان کرد: انتظار مشارکتی و جمعی یکی از شاخصه‌های مهم این فرهنگ مهم بوده که در مسائلی مانند امنیت، سلامت و عدالت معنی پیدا می‌کند.

سعیدی با اشاره به اهمیت بعد اجتماعی انتظار ابراز کرد: درصورتی‌که مسئله انتظار جنبه مشارکتی و عمومی نداشته باشد انتظار موجود در آن جامعه به انتظاری شبیه آن چیزی تبدیل می‌شود که در جامعه کوفه صدر اسلام شاهد آن بودیم.

وی با تأکید بر برخی جنبه‌های عبرت‌آموز انتظار مردم کوفه ابراز کرد: انتظار مردم کوفه از سر اعتقاد و باور قلبی و همراه با التزام عملی و مشارکت‌های مردمی نبود و نتیجه آن نیز فاجعه کربلا شد.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی در جامعه ادامه داد: مسئله امنیت و سلامت دو امر بسیار مهمی بوده که بدون التزام عملی و مشارکت‌های مردمی قابل تحقق و دستیابی نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: عدم التزام عملی برخی از مردم به مباحث ایمنی در رانندگی هزینه‌های بسیار هنگفتی را به کشور تحمیل می‌کند، با بهبود شاخص‌های سلامت و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توان هزینه‌های صرف شده در این بخش را در مسیرهای عمرانی و توسعه استان به کار برد.

سعیدی با اشاره به اهمیت التزام عملی شهروندان نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در مسئله بهبود شاخص‌های سلامت آن چیزی که مهم بوده التزام عملی شهروندان است چراکه نظارت نهادهای انتظامی به تنهایی نمی‌تواند جامعه را به سر منزل مقصود برساند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان