//
کدخبر: ۱۲۷۱۸۸ //

سرقت بیشترین جرایم در اصفهان را شامل می شود

مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت : 22 درصد از زندانیان ورودی به زندان‌ های این استان جرایمی در زمینه سرقت دارند که بیشترین سهم نسبت به سایر جرایم را شامل می شود.

سرقت بیشترین جرایم در اصفهان را شامل می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

اسدالله گرجی زاده در جلسه کارگروه اجتماعی اصفهان که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری برگزار شد، افزود : پس از سرقت، 20 درصد زندانیان به دلیل مواد مخدر و 18 درصد به دلیل محکومیت های مالی، گرفتار شده اند.

وی تصریح کرد : سال گذشته جرایم مربوط به مواد مخدر در رتبه نخست جرایم زندانیان استان اصفهان قرار داشت اما در سال جاری، سرقت از مواد مخدر پیشی گرفته است.

گرجی زاده تعداد زندانیان استان را حدود 32 هزار نفر اعلام و اضافه کرد : در مجموع 80 هزار نفر در خانواده های افراد زندانی دچار آسیب شده اند.

به گفته وی حدود 50 درصد زندانیان استان دارای مشکلات شخصیتی و همه آن ها به نوعی دچار افسردگی هستند.

وی با بیان این که 2 درصد از زندانیان استان را زنان تشکیل می دهند، بیان کرد : 92 درصد از زندانیان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند.

گرجی زاده خاطرنشان کرد : در کشورمان به ازای هر یکصد هزار نفر 300 نفر زندانی داریم که این آمار در استان اصفهان 291 نفر است.

مدیرکل زندان های استان اصفهان در این جلسه خواهان توجه بیشتر به این مجموعه برای رفع آسیب های اجتماعی شد و گفت : لازم است تدابیر بیشتر و بهتری برای اشتغال و بهبود وضعیت زندانیانی که دوره محکومیت آن ها تمام شده و به جامعه برمی گردند، شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد این مجموعه، گفت : حدود 22 هزار مستمری بگیر زیر پوشش این اداره کل هستند که 10 هزار نفر آن ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

مرضیه فرشاد با اشاره به این که حدود 110 هزار معلول در استان اصفهان زیر پوشش بهزیستی هستند، افزود : 132 مرکز بهزیستی در حال خدمت رسانی به این معلولان است.

وی با بیان این که 263 کودک خیابانی از نهادهای دولتی و 177 کودک خیابانی از نهادهای غیر دولتی خدمات می گیرند، افزود : یکهزار و 965 خانواده چند قلو از جمله چهار خانواده دارای فرزندان پنج قلو نیز زیر پوشش بهزیستی استان هستند.

فرشاد با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تصریح کرد : این موضوع بار کاری ما را بسیار زیاد کرده است به طوری که ما نیاز به توسعه اورژانس اجتماعی در استان داریم.

وی همچنین خواهان همکاری بیشتر دستگاه های مربوطه برای راه اندازی سامانه طلاق در اصفهان شد و گفت : آمار ما با دادگستری و ثبت احوال در این زمینه تفاوت دارد و باید هماهنگی های بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی اصفهان با بیان این که حلقه مفقوده ای در این استان برای درمان زنان معتاد داریم، افزود : مرکز توانمند سازی و درمان ویژه زنان معتاد نداریم و باید برای آن اقدام شود.

در این جلسه مسایل مربوط به بهزیستی و زندان های استان اصفهان مطرح و درباره مسایلی مانند ضرورت نقشه راه برای استفاده از ظرفیت خیران در بخش اجتماعی، تجاری سازی علم در حوزه اجتماعی و هنر درمانی برای آسیب دیدگان اجتماعی بحث و گفت و گو شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه شب به منظور سفر 2 روزه به اصفهان و افتتاح چند طرح عمرانی و بررسی مسایل و مشکلات اصفهان در بخش کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد این شهر شد و شرکت در جلسه کارگروه اجتماعی، آخرین برنامه سفر کاری وی بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان