//
کدخبر: ۱۱۰۴۶ //
معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

تجهیز آمبولانس‌ها به سیستم ارسال آنلاین نوار قلب

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد: آمبولانس‌ها به سیستم ارسال آنلاین نوار قلب مجهز می شوند.

دکتر محمد آقاجانی با اعلام اینکه 2 اقدام مهم در زمینه بیماری‌های قلبی عروقی انجام شده  اظهار داشت:برنامه 247 و به عبارتی ارائه خدمات قلبی عروقی 24 ساعته در 7 روز هفته در 54 بیمارستان در 24 شهر کشور موجب شده مرگ‌ومیر ناشی از سکته‌های قلبی به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

 آقاجانی گفت :در قالب طرح 247 مرگ‌ و میر و عوارض ناشی از سکته‌های قلبی به حداقل رسیده و مفتخریم اعلام کنیم که 16 هزار نفر در این 54 بیمارستان طی یک سال و نیم اجرای آن با آنژیوپلاستی اولیه از مرگ نجات پیدا کرده‌اند.

وی افزود :کمیته بیماری‌های غیر واگیر از 2 سال پیش در وزارت بهداشت با دستور وزیر برای رسیدن به 13 هدف ملی و بین‌المللی در راستای اهداف سازمان بهداشت جهانی شروع به کار کرد، سند قلب و عروق کشور در راستای کاهش 25 درصدی میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های عروق کرونر طراحی شد.

 معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برای رسیدن به هدف کاهش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های عروق کرونر این سند در طی یک سال با مشارکت 30 استاد برجسته کشور طراحی و آماده اجرا شده است.

 وی خاطرنشان کرد :سند قلب و عروق کشور نقشه راه ارائه خدمات به بیماران قلبی عروقی در 10 سال آینده را مشخص می‌کند و در این سند وظایف تمام افراد از خانه بهداشت، مراکز روستایی، مراکز جامع خدمات بهداشتی، بیمارستان‌های عمومی، تخصصی و فوق تخصصی در سطوح مختلف مشخص شده است.

آقاجانی افرود :در یک بازه 10 ساله هدف ما کاهش 25 درصدی مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های عروق کرونر در قالب هدف کوتاه مدت و هدف بلند مدت دسترسی 80 درصدی مردم به تکنولوژی و داروهای بیماری‌های قلبی عروقی است.

وی گفت: در ایران به برکت انقلاب اسلامی، توسعه قابل توجهی در زیرساخت‌های بهداشت و درمان تجربه شده است و با سربلندی اعلام می‌کنیم در بیماری‌های قلبی عروقی توانسته‌ایم از نظر نیروی تخصصی و تجهیزات پیشرفته به خودکفایی برسیم و اکنون نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم.

 آقاجانی گفت :به زودی ارگان‌های کشور به سیستم ارسال نوار قلب به مراکز دیسپچ مجهز می‌شوند تا بیماران برای درمان به موقع به یکی از بیمارستان‌های طرح 247 که در تهران شامل هفت بیمارستان است، فرستاده شوند.

 وی افزود :در دولت یازدهم تجهیز ناوگان زمینی و هوایی برای بیماران به خصوص بیماران قلبی عروقی صورت گرفت که حدود 2 هزار و 400 آمبولانس مدرن و 24 پایگاه هوایی اورژانس تأسیس شد و توسعه قابل توجهی را در بخش اورژانس پیش بیمارستانی ایجاد کردیم.

 معاون درمان خاطر نشان کرد :یک نفر کاربیولوژیست در تمام شیفت‌های اورژانس حضور داشته و با تجهیز آمبولانس‌ها به دستگاه نوار قلب و ارسال آن به کاربیولوژیست مستقل در اورژانس در صورتی که بیمار دچار بیماری حاد قلبی شود، مستقیما به یکی از بیمارستان‌های تخصصی فرستاده می‌شود و در آنجا فوراً بدون آنکه در تریاژ معطل شود، به بخش درمان فرستاده می‌شود.

 

 

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان