//
کدخبر: ۳۵۶۵۳۷ //

آخرین وضعیت "پیروز" تنها یادگار "ایران" و "فیروز"

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: بین ۳ تا ۴ ماهگی دوره حساسی از زندگی بچه یوز است، چرا که در این زمان شرایط ایمنی بدن آن تغییر می‌کند و باید توجه کرد که توله یوز به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر با ضعف سیستم ایمنی روبه‌رو است.

آخرین وضعیت "پیروز" تنها یادگار "ایران" و "فیروز"
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حسن اکبری، معاون  محیط زیست  طبیعی و تنوع زیستی  سازمان محیط زیست  در رابطه با آخرین وضعیت توله  یوزپلنگ ایرانی  نگهداری شده در مرکز پردیسان اظهار کرد: توله در مرحله عبور از شیر به مرحله گوشتخواری است و در حال حاضر از پیش‌غذاها و کنسروهای مخصوصی که برای گذر از شیرخواری به گوشتخواری است, تغذیه می‌کند. برآورد ما این است که اگر مشکل خاصی پیش نیاید توله یوز ظرف ۲ هفته وارد مرحله گوشتخواری می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که  توله یوزپلنگ  وارد مرحله گوشتخواری شود, وضعیت آن پایداری بیشتری خواهد داشت اما مجدداً بین ۳ تا ۴ ماهگی دوره حساسی از زندگی بچه یوز است چرا که در این زمان شرایط ایمنی بدن آن کاملاً تغییر می‌کند و با توجه به اینکه توله یوز "ایران" به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر با ضعف‌هایی در سیستم ایمنی خود مواجه است, باید حداقل تا پایان چهارماهگی در تهران بماند چرا که امکانات, دسترسی‌ها و نظارت در پردیسان بیشتر و بهتر است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: اگر توله یوزپلنگ این چالش را نیز پشت سر گذاشته و زنده بماند پس از ۴ ماهگی به سایت تکثیر توران که شرایط طبیعی‌تری دارد منتقل خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان