//
کدخبر: ۳۱۵۸۲ //

پلیس فتا درباره اینترنت رایگان هشدار داد

رئیس پلیس فتا استان قزوین درباره اشتراک سرویس اینترنت و استفاده از منابع اشتراکی هشدار داد.

به گزارش فرتاک نیوز، سرهنگ فخرالدین توکلی گفت: فراهم کردن بستر استفاده عموم از اینترنت وای فای رایگان در مکان های عمومی نظیر هتل ها ، رستوران ها، فروشگاه ها و همچنین استفاده کاربران از این منابع به اشتراک گذاشته شده مشکلات و خطراتی را برای هر دو گروه ایجاد کرده است.

 

وی افزود: نا امن بودن برخی از شبکه های وای فای ناشناس موجود در سطح شهر و اتصال افراد به این شبکه ها در برخی موارد منجر به هک شدن دستگاه قربانی و در نهایت دستیابی مجرمین اینترنتی به اطلاعات شخصی و تهدید و اخاذی از آنان می شود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: همچنین سوء استفاده مجرمین سایبری از سرویس های وای فای رایگان موجود دراماکن عمومی نیز مشکلات عدیده ای را برای ارائه دهندگان سرویس اینترنت ایجاد کرده که می توان به انجام حملات سایبری به سایت های دولتی و خصوصی ، استفاده از این بستر برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و ارتکاب سایر جرایم رایانه ای اشاره کرد.

سرهنگ توکلی افزود : یکی دیگر از عواملی که نقش بسزایی در افزایش جرایم سایبری داشته است اعتماد بیش از حد به اطرافیان و واگذاری تلفن همراه یا به اشتراک گذاری اینترنت بوده  است که زمینه را برای سوء استفاده سایرین و وقوع جرم رایانه ای مهیا می کند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به یکی از پرونده های تشکیل شده در این باره گفت : فرد شاکی در جمع دوستان خود چندین مرتبه اینترنت تلفن همراه خود را به اشتراک گذاشته بود که  یکی از دوستان وی با سوء استفاده از اینترنت به اشتراک گذاشته در فضای مجازی بر علیه شاکی مطالب توهین آمیز و اکاذیب نشر می هد .

وی افزود : فرد متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد .

سرهنگ توکلی به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد : برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمین سایبری به هیچ عنوان اینترنت تلفن همراه خود را به اشتراک نگذارند  و در صورتی که نیاز به استفاده از نقطه اتصال (HOTSPOT) تلفن همراه خود ندارند آنرا خاموش و در تنظیمات مربوط به نقطه اتصال برای وای فای خود رمز تعیین کنند .

وی اضافه کرد :  همچنین در صورتی که از مودم های خانگی نیز استفاده می کنند برای مودم خود رمز تعیین کنند  تا مانع دسترسی افراد سودجو شوند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد : از  وصل شدن به شبکه های وای فای رایگان و ناشناس موجود در مکان های مختلف خودداری کنند  زیرا با توجه به ناشناس و ناامن بودن این شبکه ها احتمال سرقت داده ها و آلوده شدن دستگاه تلفن همراه به انواع بدافزارها و ویروس های رایانه ای مخرب و سوء استفاده از داده های موجود در دستگاه وجود دارد.

سرهنگ توکلی خاطر نشان کرد : شهروندان می توانند در صورت دریافت پیام های تهدید آمیز در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و شماره تلفن 028 - 2183654 گزارش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان