//
کدخبر: ۱۲۶۳۰ //
سرهنگ آذرخش:

مسافران نوروزی هنگام استفاده از اینترنت رایگان، نکات ایمنی را رعایت کنند

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: مسافران نوروزی در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز، از بسته‌های اینترنت اپراتورها استفاده کنند.

مسافران نوروزی هنگام استفاده از اینترنت رایگان، نکات ایمنی را رعایت کنند

سرهنگ علیرضا آذرخش سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با هشدار به مسافران نوروزی درباره جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از طریق اینترنت رایگان، اظهار داشت: بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر، با لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هرکجا به اینترنت رایگان وصل می‌شوند، اما غافل از این‌که بسیاری از هکرها از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند. بیشتر هکرها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت‌های رایگان و بدون‌رمز عبور به راحتی به اطلاعات افراد دسترسی پیدا می‌کنند. به دلیل همزمانی استفاده چند نفر از یک دستگاه مجرمان نامرئی به راحتی سایت‌های دیده شده را مشاهده و دستگاه شما را هک می‌کنند.

وی درباره را‌ه‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی هنگام سفر گفت: بهتر است تمامی اطلاعات مهم و شخصی خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده و این اطلاعات را همراه خود به سفر نبرید. همچنین اگر در طول روز قصد دارید از اینترنت باز و رایگان استفاده کنید، روی دستگاه خود دیوار آتشین(فایر وال) را نصب کنید.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به مسافران نوروزی توصیه کرد: مسافران نوروزی هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علایم و عدد استفاده کنند تا در صورت سرقت کسی نتواند به اطلاعاتشان دست یابد. همچنین بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز، از بسته‌های اینترنت اپراتورها استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان