//
کدخبر: ۳۱۴۹۰۱ //

افزایش ۵۴ درصدی قیمت شیر باعث تعطیلی واحدهای لبنی می‌شود

رئیس هیات مدیره اتحادیه های تعاونی لبنی ایران گفت: افزایش ۵۴ درصدی قیمت شیر باعث کاهش تولید و تعطیلی واحدهای لبنی می‌شود.

افزایش ۵۴ درصدی قیمت شیر باعث تعطیلی واحدهای لبنی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌احسان ظفری  اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی بدون کار کارشناسی و بدون در نظر گرفتن عواقب این کار با همکاری انجمن دامداری ایران مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن ۵۴ درصد به قیمت شیر افزوده شود.

وی با بیان اینکه افزایش ۵۴ درصدی قیمت شیر باعث بالا رفتن قیمت فرآورده‌های لبنی و کاهش تولید و تعطیلی کارخانه‌ها خواهد شد افزود: افزایش یک‌شبه قیمت باعث می‌شود چون مردم منابع مالی و توانایی برای جبران این افزایش قیمت را ندارند قدرت خرید آنان کاهش پیدا کرده و مصرف خانوارها در بخش لبنیات کاهش یابد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه های تعاونی لبنی ایران گفت: این اتفاق تولید کارخانه در مقایسه با قبل را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد و در نهایت سبب تعطیلی کارخانه‌ها و متوقف شدن چرخ تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد لبنی باعث کوچک شدن سفره خانوارها و آسیب رسیدن به سلامت جامعه خواهد شد گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه در چنین شرایطی مصرف پائین آمده و تولیدکننده خود را بالاجبار کنار می‌کشد، دامدار نمی‌تواند شیر تولیدی را به فروش برساند و این مساله زیان زیادی را متوجه آن می‌کند.

ظفری با بیان اینکه ما قبول داریم علوفه گران است اما قرار نیست بار گرانی علوفه روی دوش مردم باشد و آنها تاوان آن را بدهند گفت: برای حل مشکل دولت وظیفه دارد از طریق تامین نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی که در اختیار واردکنندگان قرار داده، خوراک دام را تامین کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت ۵۴ درصدی شیر اعمال شده یا خیر گفت: جهاد کشاورزی در نشستی با انجمن دامداری ایران روز گذشته این مصوبه را تصویب کرده که قرار است به زودی به کارگروه تنظیم بازار برود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه های تعاونی لبنی ایران گفت: این مصوبه به احتمال زیاد برای اجرا به تصویب نهایی خواهد رسید ضمن اینکه با در نظر گرفتن بسته‌بندی و هزینه حمل قیمت لبنیات بسیار بیشتر از این رقم خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان