//
کدخبر: ۳۰۹۳۰۲ //

گمانه‌زنی روسیه درباره بخت زیاد موفقیت دورجدید مذاکرات برجام

در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، رئیس هیات روسیه از بخت زیاد موفقیت مذاکرات گفت و افزود: کسی چه می‌داند که این آخرین دور مذاکرات در خصوص احیای کامل برجام باشد.

گمانه‌زنی روسیه درباره بخت زیاد موفقیت دورجدید مذاکرات برجام
به گزارش فرتاک نیوز،

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت، دور چهارم مذاکرات برجام از فردا (۱۷ اردیبهشت) آغاز می شود. 

وی افزود؛ اگر لازم شد، شاید مذاکره‌کنندگان تصمیم بگیرند تا برای گرفتن دستورالعمل‌های بیشتر از پایتخت‌های خود وقفه ایجاد کنند.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. آن‌ها تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه گذشته با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد. حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفت‌وگوها مجددا از جمعه پی گرفته شود.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفت‌وگوهای این هفته در قالب‌های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرف‌ها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند. طرف‌ها توافق دارند که در دور آینده گفت‌وگوها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

دور بعدی مذاکرات برجام از فردا از سرگرفته می‌شود. سید عباس عراقچی رئیس هیات ایرانی پنجشنبه وارد وین شد تا در مذاکرات شرکت کند. او در این حد فاصل با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی دیدار کرده است.

کاظم غریب ابادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که در این جلسه حضور داشت در توئیتی نوشت: دو طرف‌ آخرین تحولات در خصوص گفت‌وگوهای احیای برجام و نقش آژانس  و همچنین موضوعات مورد علاقه متقابل میان ایران و آژانس را به بحث گذاشتند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان