//
کدخبر: ۳۱۴۲۶۸ //

ایرانیان حاضر در عراق برای رای دهی به این آدرس ها بروند

انتظار می رود در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که فردا در ۶ حوزه اخذ رای و بر سر ۱۴ صندوق همزمان با سرتاسر ایران اسلامی برگزار می شود، استقبال بیشتری به نسبت دوره های قبل مشاهده شود؛ اما ایرانیان مقیم عراق باید به کدام آدرس ها مراجعه کنند.

ایرانیان حاضر در عراق برای رای دهی به این آدرس ها بروند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد طی بیانیه ای از جزئیات برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در عراق از جمله تعداد شعبه های ثابت و سیار اخذ رای و ساعات حضور مردم پای صندوق های تعیین سرنوشت خبر داد.
۲ شعبه  اخذ رای در بغداد؛ شامل یک صندوق ثابت و یک صندوق سیار، ۲ صندوق در کربلای معلی (۱ ثابت و ۱ سیار)، ۲ صندوق در نجف اشرف (۱ ثابت و ۱ سیار) ۲ صندوق در بصره (۱ ثابت و ۱ سیار)، ۳ صندوق در اربیل (۱ ثابت و ۲ سیار) و ۳  صندوق در سلیمانیه (۱ ثابت و ۲ سیار) جمعا ۱۴ صندوق اخذ رای شامل ۶ صندوق ثابت و ۸ صندوق سیار، برای تسهیل حضور  رای دهندگان در این رویداد در نظر گرفته شده است.
کلیه اتباع ایرانی که سن‌شان حداقل ۱۸ سال تمام باشد، حق شرکت در انتخابات را دارند؛ به عبارت دیگر، متولدین ۱۳۸۲/۳/۲۸و ماقبل آن می توانند با ارائه شناسنامه یا گذرنامه معتبر ایرانی در این انتخابات شرکت کنند.
از هموطنان عزیز ایرانی درخواست می‌شود با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شعب اخذ رای حاضر شوند و حتی‌الامکان یک عدد خودکار شخصی به همراه خود داشته باشند.
به گزارش فرتاک نیوز، محل های اعلام شده اخذ رای در شهرهای مختلف عراق به شرح ذیل است:

شعبه های اخذ رای در بغداد
۱-سفارت ایران در بغداد به آدرس منطقه صالحیه - کراده مریم - محله ۲۲۲ 
۲-صندوق سیار در کاظمین

آدرس شعبه های اخذ رای کربلای معلی
مطابق اعلام سرکنسولگری ایران در کربلای معلی این آدرس ها برای حضور ایرانیان حاضر در عراق پای صندوق های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است:
شعبه شماره ۱-سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران واقع در شارع الاسکان
شعبه شماره ۲-هتل باب الرحمه واقع در جوار حرم مطهر امام حسین علیه السلام (مقابل باب الرجاء)

آدرس شعبه های اخذ رای نجف اشرف
۱-شعبه شماره ۱- سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران واقع در محله حویش 
۲-شعبه شماره ۲- صندوق سیار در مدرسه امام خمینی (ره) واقع در خیابان ابوصخیر بعد از مجمع علوی (این صندوق به منظور اخذ آرای ایرانیان مقیم دیوانیه در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت عراق به استان دیوانیه انتقال خواهد یافت).

آدرس شعبه های اخذ رای در اربیل
۱-شعبه شماره ۱ در محل سرکنسولگری اربیل - جاده ۳۰ متری - محله مناره ۲۰۴
۲-شهر سوران، خیابان شورش، مدرسه سرقلا 
۳-صندوق سیار در محل استقرار شرکت های ایرانی استان دهوک 

آدرس شعبه های اخذ رای در سلیمانیه و کرکوک
۱- صندوق ثابت مستقر در ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران به آدرس: سلیمانیه، ۶۰ متری، روبروی پمپ بنزین بینایی، بختیاری تازه، فرعی ۴۱، شماره ۸۰؛ از ساعت ۸ صبح لغایت ۶ بعد از ظهر
۲- حضور صندوق سیار در شهر کلار به آدرس خیابان اصلی کلار- سلیمانیه، روبروی بیمارستان کلار، مدرسه الون؛ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۱ قبل از ظهر
۳- حضور صندوق سیار در شهر حلبچه به آدرس بالاتر از ساختمان فرمانداری، مدرسه دخترانه حلبچه شهید؛ از ساعت ۲ تا ۵ بعد از ظهر
همچنین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به اطلاع هم‌وطنان ایرانی مقیم استان‌ کرکوک عراق می رساند با هماهنگی بعمل آمده، امکان اخذ رای از هموطنان عزیز در استان کرکوک در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در صندوق سیار شماره ۲ این سرکنسولگری در مکانها و ساعات زیر آماده خواهد بود:
۱- حسینیه بیت الزهرا در داقوق از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر
۲- موسسه فرهنگی تازه از ساعت ۱۴ لغایت ۱۷

آدرس شعبه های اخذ رای در بصره
۱-کنسولگری جمهوری ایران در بصره
۲-العماره، مدرسه دخترانه سیناء، جنب ساختمان شورای استانداری 
۳- صندوق سیار در محل شرکت های ایرانی که صدها نیروی انسانی ایرانی در آن مشغول به کار هستند. 


سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعدازظهر روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ جون ۲۰۲۱) در ۱۴ شعبه ثابت و سیار در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق شامل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای نجف، کربلا، بصره، اربیل و سلیمانیه برگزار خواهد شد. 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، ضمن دعوت از کلیه هموطنان عزیزِ واجد شرایط برای مشارکت در این فریضه ملی و دینی، اعلام می‌ کند هموطنانی که سن آنها در تاریخ برگزاری انتخابات ۱۸ سال تمام می‌باشد (متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن) می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و یا گذرنامه معتبر ایرانی به یکی از شعبات اخذ رای در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق مراجعه و آراء خود را به صندوق‌ بریزند.
انتظار می رود در انتخابات روز جمعه تعداد بیشتری از ایرانیان مقیم عراق پای صندوق های رای بیایند، به ویژه اینکه بسیاری از مناطق عراق در دوره های گذشته درگیر نبرد با تروریست ها بود.
به طور خاص، اقلیم کردستان عراق که تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم عراق را در خود جای داده است، اکنون می تواند در فضایی امن تر شاهد حضور ایرانیان در آزمون تعیین سرنوشت باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان